Epledude Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2012 Litt sen kommentar siden du alt har handlet. Menmen.Jeg hadde valgt 320i, men det er ikke fordi det er en god motor. Det er fordi jeg har hissig dieselallergi. Motoren i E90 320i N46(?) er noe av det mer "kjønnsløse" BMW har prestert på bensinsiden i moderne tid. Den går pent og smidig for å mangle 2 syl, men er ganske linær og karakterløs sammenlignet med de små sekserne. Dieselen går klart bedre, og hvis du trives med diesel og alt det medfører, så er nok sikkert den det beste valget. Takk for input! Jeg har prøvd begge 320 E91 og dieselen ble jeg mest imponert over. Men nå er dette min første BMW med diesel, så det blir en spennende framtid. Tidligere har jeg både hatt E36 320i og 46 318i... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Her ville jeg utvilsomt valgt 320i. Mye mer moro med bensin og turtall. Du vil også få et mer forutsigbart bilhold, spesielt om du er ute etter en bil med høy km.stand. Med dieselmotor kan du få en verden av problemer, og potensielt kostbare verkstedbesøk. Om du skal kjøre langt og ikke har noe imot bråket fra en 4 syl dieselmotor bør du kanskje velge denne, men det er vel ingen tvil mo hva som er mest raffinert og behagelig. Dieselmotorer har en lei tendens til å få røff gange når de har gått en stund. En BMW bensinmotor holder seg forholdsvis smooth selv med høy km.stand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Epledude Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2012 Men høyere turtall = mer forbruk... Men men, nå får jeg erfart denne 320D ihvertfall! Den har ikke gått langt, så jeg gleder meg som en unge Ser at det er forskjellig meninger her om bensin eller diesel, så det kan jo bli en evig diskusjon. Er som å sammenligne Mac mot PC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Jeg er også allergisk mot diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
507 Skrevet Mars 25, 2012 Share Skrevet Mars 25, 2012 Men høyere turtall = mer forbruk...Men men, nå får jeg erfart denne 320D ihvertfall! Den har ikke gått langt, så jeg gleder meg som en unge Ser at det er forskjellig meninger her om bensin eller diesel, så det kan jo bli en evig diskusjon. Er som å sammenligne Mac mot PC Hehe, gratulerer. Er bare å nyte... forbikjøring er en drøm med disse bilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenO Skrevet Mars 26, 2012 Share Skrevet Mars 26, 2012 Var i akkurat samme situasjon sist sommer, og gikk for 320i. Veldig fornøyd med det i etterkant! Det viktige å forstå her er at de to motorene gir bilen en veldig ulik karakter. 320d har bøtter av dreiemoment og er en flott motorveicruiser, mens 320i er turtallsvillig og føles langt kvikkere i avtrekket. Jeg foretrekker helt klart bensinmotorers karakteristikk, så det veide tungt! Men hvis du ofte kjører med full bil og trenger dreiemomentet, kan jo saken bli en annen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Epledude Skrevet Mars 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2012 Var i akkurat samme situasjon sist sommer, og gikk for 320i. Veldig fornøyd med det i etterkant!Det viktige å forstå her er at de to motorene gir bilen en veldig ulik karakter. 320d har bøtter av dreiemoment og er en flott motorveicruiser, mens 320i er turtallsvillig og føles langt kvikkere i avtrekket. Jeg foretrekker helt klart bensinmotorers karakteristikk, så det veide tungt! Men hvis du ofte kjører med full bil og trenger dreiemomentet, kan jo saken bli en annen. Ja, også en annen ting så trenger jeg bilen til noe pendling til og fra jobb Er veldig fornøyd med bilen så langt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå