Gå til innhold

E39 starter ikke, ikke tomt batteri


håk
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Har en kompis med en e39 520i som plutselig nekta å starte.

Kommer høy suselyd, men den tenner ikke. Har tidligere (i går for eks) startet på første "tenning" men ikke nå.

Han sier at han skulle starte bilen og den startet men at han slapp nøkkelen bittelitt tidlig slik at den døde igjen,

etter dette har den ikke startet...

Hva tror dere kan være gærent? (han har prøvd å starte med startkabler, hjalp ikke)

Mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis pluggene er druknet, ville det gått fra knirkefri oppstart til ikke en sjangs på ett forsøk?

Hvis det var tilfelle ville den vel vært vanskelig å starte lenge?

Kan se med han om det er noe galt med pluggene uansett :P Men tror ikke det, siden den så brått nekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dette er helt det samme. Men i vinter skulle jeg flytte bilen litt på grunn av en som hadde parkert veldig nærme bak. Så jeg tente bilen og satte den i fri og trippet frem og skrudde av. Bilen var på i maks 20 sek. Så skrudde jeg av. Neste dag nektet bilen å starte. Snakket med Ole Martin hos Alf Lie, som mente at dette var vanlig på e39. Som nevnt svakhet hvor pluggene drukner. Innsprøytingen kjører for mye bensin frem eller noe sånt. Iallefall så skrudde jeg ut pluggene. De var helt våte (og utslitte) så jeg byttet dem bare. Startet så bilen etter 1 min med kinning. Har startet med en gang siden.

Jeg tror det ligger noen flere råd i tråden min om problemet i vinter http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=210833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan den selvsagt, selv om jeg tror du har samme problem som meg. Men skal være ganske enkelt å sjekke, hvis du søker litt på forumet. Er vel uansett lettere å bytte/rense pluggene (som bør gjøres innimellom uansett) enn å begynne med bensinpumpen så får håpe på førstnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde meg en gang jeg bare flyttet bilen litt i gårdsplassen.

Dagen etter nektet den å starte.

Jeg holdt gasspedalen i bunn og kinna i 10-15 sekunder så startet den igjen,etter dette lar jeg bilen gå litt hvis jeg bare skal flytte litt på den.

Jeg har lest flere steder at dette kommer av nikasilbelegget i sylinderene,som gjør at man mister kompresjonen hvis man stopper bilen rett etter start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...