Gå til innhold

Føler 520 ikke har kraft???


Mooern
 Share

Anbefalte innlegg

520 min 39 touring, følder den mangelr mye guff, nesten så jeg føler det ikke er mer å gi når jeg har passert halv gass :( så resten av gassen da så skjer det ikke noe :(

begynner å dra litt bedre på høyt turtall, kandet være den berømte Vanos? tett catt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er gjort noe med vanos er nok ikke den helt på stell. Kan jo begynne med å skifte vanos-ringer. :wink:

http://www.drvanos.com/

ok, har fått tak på en vanos somskal være 100% tett, så får skifte til den, å håpe for alt att det blir litt mer guff,

ikke noe troa på tett catt?? catten på de her, er det den som forgrenser seg til en V på en måte under der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsmodell er bilen? Automat/manuell? Lyser motorlampa?

Enten har du en katalysator under bilen (M52 singelvanos)

0e1nt33k4r327643ybnn.png

Eller så har du to katalysatorer i manifoldene (M52TU og M54)

127gbdwwggon8zt9keby.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M52 singel vanos da har jeg en der under da ,ligger langt fremme den da, ja motor lampen lyser, men fått vite att det er pga att jeg har en gåen abs sensor som igjen lager tull for asc eller hav den heter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvia kansensor eller veisensor har sluttet å funke (tror begge av disse) vil vanos ikke bli aktivisert, og en 520 vil da være ordentlig dau. Lett å bytte, lett å sjekke på diagnosen

ok, da får jeg se om jeg får lånt meg diagnose verktøy, for orker ikke begynne å ta en å en del å sjekke :P men catten da?? hva tror dere om den, catt på en turbobil som blir tett har jo noe alla samme symtomer , men der ser enn det jo att ladetrykke ikke stiger å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...