Vidar.Fosse Skrevet Mars 24, 2012 Share Skrevet Mars 24, 2012 Hei Har lagt meg anlegg i min BMW E46 med CD-veksler om dette har noe å si. Så har jeg altså koblet opp remote til blå/hvit kabelen fra spilleren. Men den var det for lite strøm i til og starte forsterkeren, så jeg koblet inn et hjelperelè som er koblet på batteriet som legger inn på signalet den får fra spilleren og gir forsterkeren en remote på 14V Men så til problemet; Når jeg starter spilleren med alt dette innkoblet vil ikke spilleren spille, altså det kommer ingen lyd ut i høyttalere eller sub, men står bare og viser hvilken radiokanal/cd den står på. Men så snart jeg fjerner dette starter høyttalerene og lage lyd. Mens det var lyd i det, koblet jeg inn remoten på hjelperelèt mitt og subben spiller som bare det. Men så tilbake til det samme gamle da jeg slår av spilleren og skal starte det igjen når alt dette er koblet. Noen som har noen løsning til meg som vet hva problemet er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 24, 2012 Share Skrevet Mars 24, 2012 Er vel ikkje nødvendigt med 2 tråder om dette? Men originalspiller har vel ikke remote ut til forsterker? Den har jo ikkje forsterkerutgang. So eg veit ikkje kva blå/kvit ledning er til!! Men sia du har forsterker, so har du vel koblet opp denne på eit vis. Korleis har du koblet lydsignal ifra spiller til forsterker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar.Fosse Skrevet Mars 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2012 http://www.bilradiospes.no/a/?aid=a037 der fant jeg hva de forskjellige fargene skulle være til! Signalet til forsterkeren har jeg kjøpt meg en "splitter" som ganske enkelt splitter signalet til høyttalerene bak. Så har koblet signalet til denne, og det som var tenkt midlertidig remote på baklyset, og det har fungert greit det. Men så har jeg skiftet forsterker og med denne remoten legger ikke forsterkeren ut så om du skrur av spilleren med lysene på durer subben. Det skjedde ikke med den gamle forsterkeren, men så la jeg opp remote fra spilleren for og få det skikkelig, og som nevnt over ble signalet for svakt og måtte inn med hjelperelè, men så problemet mitt.. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 24, 2012 Share Skrevet Mars 24, 2012 Du har originalspiller. Linken til bilradiospesialisten er uoriginalspillere. Den linken skal ikkje du bruke. Du bør koble ifra koblingene dine før du øydelegger ting! (hugs å koble ifra minuspolen på batteriet) Originalspiller har ikkje linjeutganger, so den har ikkje remote ut til forsterkere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar.Fosse Skrevet Mars 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2012 Okei. Men du har ingen peiling på hva jeg da kan bruke som remote? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Mars 24, 2012 Share Skrevet Mars 24, 2012 Du kan hente remote fra ett av baklysene for eksempel. Fungerer bra så lenge du ikke skal stå parkert og spille. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar.Fosse Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2012 ja var remote til baklyset jeg brukte, og bruker nå, men da durte subben da spilleren var av. men med noen finjusteringer på forsterker fikk jeg fikset dette så langt hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Mars 25, 2012 Share Skrevet Mars 25, 2012 Kan hente remote fra cd veksleren da. SÅ slippe du problemet med lys av/På. Mener det er den Lilla/Hvite Kabelen som er remote inn på cd veksleren. Hvertfall det på E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Mars 26, 2012 Share Skrevet Mars 26, 2012 Har du radio med gammel type kontakt (17pins runde) kan du koble deg inn på pinne 5. Har du nytypen (40pins flat) kan du koble deg inn på pinne 16. Du kan ikke bruke cd veksler til å hente remote. Den har kun faststrøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar.Fosse Skrevet Mars 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2012 Okei. takker for svar Anlegget fungerer nå. Greit og vite hvilke muligheter jeg har og! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet April 7, 2012 Share Skrevet April 7, 2012 Har du radio med gammel type kontakt (17pins runde) kan du koble deg inn på pinne 5. Har du nytypen (40pins flat) kan du koble deg inn på pinne 16. Du kan ikke bruke cd veksler til å hente remote. Den har kun faststrøm. Funka på cd veksleren min hvertfall. Koblet meg inn på den hvit/lilla kabelen og forsterkeren slår seg av og på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet April 7, 2012 Share Skrevet April 7, 2012 Er det original cd-veksler? Og i hvilken bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 Jepp er det.. E39 523ia 1998 Ble veldig usikker nå, når du mener det ikke går. Men Mener den kabelen gikk til cd veksleren. Er hvertfall en hvit/lilla på venstre side i bagasjerom jeg hentet styrestrøm fra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 10, 2012 Share Skrevet April 10, 2012 Hvit på venstre side i bagasjerommet, høres veldig ut som remote til antenneforsterker Tenkte å bruke den selv, men ser det er flere her inne som linker til en boks man skjøter på kabler til bakhøytalerne, som lager linjeutganger (phono) til forsterker, og i tillegg remote. Så da får man alt bak i bagasjerommet, og slipper slitet med strekkingen (også siden batteriet er bak) Denne boksen koster ca 300 på bilradiospesialisten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toivo Skrevet Mars 29, 2013 Share Skrevet Mars 29, 2013 med litt tolmodighet får du linje converter på dealextreme.com til 17 kr skal prøve en i bilen til fruen http://dx.com/p/car-high-to-low-impedan ... ter-110022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå