danjyyl Skrevet Mars 24, 2012 Share Skrevet Mars 24, 2012 symptomer: hørest ut som motoren ikke går på alle syl. har sjekket coiler og plugger og de var iorden. tror det kan vere toppakningen som er gåen. har tatt komp. test og syl 2 og 3 hadde en komp på ca 5,3. hvordan er det og bytte toppakning selv på desse motorene. Noen annen grunn til att de kan bli dårlig komp? stempelringer? vanos? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon///M Skrevet Mars 24, 2012 Share Skrevet Mars 24, 2012 om du bruker komp måler så måler du ikke selve kompresjon i motoren men trykket den lager og om den er tett så om du måler 5,3 så skal du ikke henge deg altfor mye opp i det, det du derimot må se etter er om du måler jevnt på alle sylindre. om det er noen som skiller seg ut så kan det være en lekasje der, om du etterpå fyllen en colakork med motor olje i sylindren og måler på nytt så skal du kunne se om det er stempelring eller ventil tettning som er lekk om det er forskjell på målingen. husker ikke i farta hva som var hva men det er bare og måle er ikke noen ekspert på dette men om du måler alle sylindre uten oljeskvett og alle med og skriver ned alle resultatene og skriver di inn her så får du sikkert bedre hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danjyyl Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2012 Resultat av kompresjons test: syl 1: 8,6 syl 2: 5,4 syl 3: 5,1 syl 4: 10,4 syl 5: 10,9 syl 6: 9,6 Lager også en skrangle/kakke/fise lyd når motoren får belastning, men ikke på tomgang eller i fri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeRo Skrevet Mars 25, 2012 Share Skrevet Mars 25, 2012 Brente/ defekte ventiler som ikke tetter helt kanskje, men da bruker motoren å gå dårlig på tomgang og bra på turtall, du må nok uansett av med toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mars 25, 2012 Share Skrevet Mars 25, 2012 kaputt pakning mellom syl 2 og 3 er en god mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå