Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Påtide å bygge meg en grom e30.. Endelig..

Legger ut en liten prosjekttråd om prosjektet mitt, er i hovedsak for å få tips, triks å hjelp om det er noe. Etter mye fram og tilbake, salg av prosjektbil å kjøpt ny å solgt igjen har jeg nå bestemt meg får å bygge meg en skikkelig grom e30 over lenger tid.

Har kjøpt inn litt småting som: bensinpumpe, bensintrykkregulator, eksosflens, grenrør, turbo, 2x westgate, vband klemmer, oljekjøler, oljeslanger ++ intercooler og rørgate vil bli laget når jeg har fått i motor.

Motor: turbomotor av et slag.

understell: e30m3 understell med bilstein dempere og 600 puns fjører. e36m3 bremser forran og bak fåreløbig... e30m3 diff.

utvendig: Mtech 2?

innvendig: orginalt med noen gode stoler.

Målet før 2013:

Motor og 5 bolt understell skal være montert.

Målet til sommeren 2013:

Motor skal være mappet å klar for en kjekk sommer med masse kjøring å morro.

Karrosoriet vil få litt nytt stål i gulvet der det er rust. Men utvendig skjer det lite fåreløbig. Den har fått nye framskjermer og frontplate. Blir ikke noe lakk i førsteomgang.

Bilen blir bygget får å bruke på fine sommersdager og bane, ikke med hvite skilt. Men altid kjekt å lufte den en fin sommerdag.

Dette er bilen, 2 dørs facelift:

rdef26frndx1xhzscdk5.jpg

Blir nokk mest sansynlig ikke så ulik forrige e30n:

7x22pxdw5233um0lt977.jpg

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Se her ja, godt du endelig roa deg og bygger noe gromt som du kan bruke når finværet er på plass :) Får følge med her. Men synes de måla dine var litt slappe. Høres bedre ut å ha den klar til i sommer. hehe!

Skrevet
Se her ja, godt du endelig roa deg og bygger noe gromt som du kan bruke når finværet er på plass :) Får følge med her. Men synes de måla dine var litt slappe. Høres bedre ut å ha den klar til i sommer. hehe!

Fort å gå lei då. Har m3en me kompressor så blir brukt som bruksbil i sommer om an ikje blir solgt så drive barra å samle inn deler te e30n fåreløbikt :)

Rått, du får gå for en m50b25 med turbo;)

Står m50b25 i den nå, den er forrøvrig til salgs om noen vil ha den. Må ha noe med litt mer futt en en m50b25 :)

Skrevet

Hehe, du sier noe der Yngve. Men føler det er påtide å bygge meg en grom e30 nå, så du skal ikke se bortifra at det står en passegrom e30 ganske klar for kjøring iløpet av sommeren :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...