Gå til innhold

Vurderer kjøp av 1988 730i tips?

Tuborgs
 Share

Anbefalte innlegg

Finner ikke noe spessielt på forum osv hva man burde sjekke etter når man ser på en 7 serie.

bilen selges for 20.000, den har fått ny girkasse men regner med at der må være noe kluss med bilen pga den lave prisen?

hva burde jeg se etter når jeg kjøper 7 serie? hvor holdbar er 3liter motoren? drikker de mye på mila?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M30B30 er jo en holdbar motor, tikking er vel det greieste å høre etter, slitt kamaksel kan være et problem.

Rust ved jekkfester. Sjekk elektriske feil nøye! Her kan det være mye utstyr som ikke fungerer. Har vært borti kjørekomputere som aldri skrur seg av når man forlater bilen, ting som suger strøm kontinuerlig og tapper dermed batteri. Sjekk også olje, vann og eksosen under kjøring for å sjekke etter def. toppakning evt.

Sjekk at converteren ikke slurer overdrevet i 1. gir og at den glir pent inn i revers.

Jeg opplever 730n som litt kvikkere enn 735!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M30B30 er jo en holdbar motor, tikking er vel det greieste å høre etter, slitt kamaksel kan være et problem.

Rust ved jekkfester. Sjekk elektriske feil nøye! Her kan det være mye utstyr som ikke fungerer. Har vært borti kjørekomputere som aldri skrur seg av når man forlater bilen, ting som suger strøm kontinuerlig og tapper dermed batteri. Sjekk også olje, vann og eksosen under kjøring for å sjekke etter def. toppakning evt.

Sjekk at converteren ikke slurer overdrevet i 1. gir og at den glir pent inn i revers.

Jeg opplever 730n som litt kvikkere enn 735!

ok takk :) flotte tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...