Gå til innhold

Unormal kakling på E39 520d? Med video

BMWE39turbo
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, føler bilen min kakler unormalt mykje..

Spesielt om bilen er kjørt litt, altså driftsvarm, da er det en høy dohdohdohdohdoh lyd, dårlig forklart men... Sånn som denne; http://www.youtube.com/watch?v=1iTc9ft9ddU

På videon står det at en skal høyre etter 11 sekund og 1min og 3sek, men drit i det, er tomgang lyden som er samme på min med varm motor, eg har ikkje den klikk lyden som kommer blant annet ved 11 sekund.

Prøvde ta et kort klipp som man hører lyden sovidt.

Her er motoren ikkje helt driftsvarm, temperaturen viser litt over første streken på temperaturmåleren. Og kun stått på tomgang, ikkje kjørt. Når motor er driftsvarm er lyden meir som første videon.

http://s1091.photobucket.com/albums/i39 ... eo0011.mp4

Merker også litt vibrasjoner i døra, og merka faktisk småvibrasjoner i setet sovidt.. Dette er ikkje tilfelle ved varm motor.

Når eg slår av motoren så gir den fra seg et lite rist på en måte, som merkes.

Motorfester, strammehjul/rullehjul og reimer er alt byttet!

Frykter vibrasjonsdemperen er sliten?

Eller det kun eg som overreager og dette er normalt på disse traktormotorene?

Evig takknemlig for svar og hjelp!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå var lyden vekke hah.. + kaklinga kjem ikkje frå reimene og der, der er det nesten stille :P

Er sånn kaklelyd , samme som i hele begynnelsen av filmen, men tipper dette er normalt da? og eg ikkje trenger å bekymre meg? Er litt overbeskyttende for bilen, prøver å finne nye feil fordi det skal vere 100%...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da er min samme, heldigvis.. begynte lure på om den var unormal høy hehe..

Men skal sjekke vibrasjonsdemperen, takker så meget for tips og svar. Så får eg håpe at den er fast så eg slipper bekymre meg meir, for en stund hvertfall.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...