magne_ Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Jeg skal montere carbon flapp på en orginal e30 m3 vinge. Men jeg har noen ting jeg lurer på i den forbindelse: Hvordan bli disse festet orginalt? Hvilket materiale er vinga laget av? Er det noen stål-forsterkninger inni den? Ved boring i carbon, er det fare for at det sprikker og blir stygt? Hvor høyt oppe på vinga bør den skrus fast? Mtp at det blir jo ganske store krefter som virker på flappen. Hvor mangen bolter bør jeg ha? Ser for meg å bruke m6 rustfritt.. Er det nok å bare skru den, eller bør den limes med sika e.l.? Vist jeg skal lage den justerbar, blir det da best med flere hull i flappe, eller flere gjengede hull i vinga? Jeg tenkte å bruke en gjenge insats, som kan minne om en pop-nagel.. Vet ikke hva den heter, men funker veldig bra i andre sammenhenger. Men er i tvil om den vil få skikkelig feste i vinga..
FTE Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Jeg skal montere carbon flapp på en orginal e30 m3 vinge. Men jeg har noen ting jeg lurer på i den forbindelse:Hvordan bli disse festet orginalt? Hvilket materiale er vinga laget av? Er det noen stål-forsterkninger inni den? Ved boring i carbon, er det fare for at det sprikker og blir stygt? Hvor høyt oppe på vinga bør den skrus fast? Mtp at det blir jo ganske store krefter som virker på flappen. Hvor mangen bolter bør jeg ha? Ser for meg å bruke m6 rustfritt.. Er det nok å bare skru den, eller bør den limes med sika e.l.? Vist jeg skal lage den justerbar, blir det da best med flere hull i flappe, eller flere gjengede hull i vinga? Jeg tenkte å bruke en gjenge insats, som kan minne om en pop-nagel.. Vet ikke hva den heter, men funker veldig bra i andre sammenhenger. Men er i tvil om den vil få skikkelig feste i vinga.. Originalt er disse festet i hull/gjengeinnsatser fra fabrikk, den ligger også i et spor originalt, slik at når flippen er helt nede, er den integrert i vingen. Du må skru din utenpå. Vingen er laget av en slags hard gummi, er stålforsterkning inni ja. Vet ikke hvor fort du har planer om å kjøre, men ved vanlig kjøring er det ingen fare for at den løsner om du bare skrur den skikkelig fast.
magne_ Skrevet Mars 28, 2012 Forfatter Skrevet Mars 28, 2012 Ok Da vil jeg tro at di gjengeinnsatsene jeg har tilgjengelig er good! Kjenner du til hvor mangen bolter flappen er festet med? Ser for meg at 4 eller 5 vil være passelig. Bilen kommer nok til å få oppleve over 200km/t, men jeg kommer ikke til å ha flappen stikkende så langt opp.. Tenkte å ha konede hoder med umbrako, og forsenke boltene litt..
FTE Skrevet Mars 29, 2012 Skrevet Mars 29, 2012 Husker ikke hva Sport Evo flapen er festet med originalt, men vil tro 8 stk. Var iallefall det min carbonvinge hadde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå