Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en e34 535i 90mod.

har bytta hardyskiva får ca 2k km siden. satt inn m5 3.8 hardy.

men fortsatt så humper bilen ved køkjøring og når jeg skifter gir og fortsetter akselerasjon så merker jeg en slags dunk, klarer ikke å føle om det er girkassa eller bakover.

ganske irriterende den dunkinga, har bytta foringer i forrstillinga så det er det eneste som er igjen av ubehag på bilen:/ men kan det være foring i bakstillinga? har ikke bytta foringer bak enda, men begynner å misstenkte dem...

er veldig takknemlig for nyttige tips:)

Skrevet
Kan være traversforingen som begynner å bli sliten, eventuelt opphengslageret til mellomakselen

traversforing er det plug-and-play eller må det presses osv?? kan se på om den er slitt snarest da jeg skal bytte bunnpakning strax:P har lekket over 4liter olje på under 1mnd:S

Skrevet

ja tokk en titt under og dem var ikke slitte osv, hele og fine;)

Er det veskefylte motorfester på disse? isåfall kan dem se hele og fine ut, selv om dem ikke er det. Har du prøvd å jekke litt under motoren?

Er det forresten et kryss rett foran diff på disse? isåfall kan et kaputt kryss gi slike "symptomer".

Skrevet

ja tokk en titt under og dem var ikke slitte osv, hele og fine;)

Er det veskefylte motorfester på disse? isåfall kan dem se hele og fine ut, selv om dem ikke er det. Har du prøvd å jekke litt under motoren?

Er det forresten et kryss rett foran diff på disse? isåfall kan et kaputt kryss gi slike "symptomer".

jeg tviler det er veskefylt motorputer på 535i men skal undersøke mere da gsbildeler sin nettbutikk er tilgjengelig igjen:S brått så gikk det ikke ann å gå inn på nettbutikken...

fant et bilde av bakstillinga på 535i, kunne du prøve å forklare hvilken kryss du mener via bilde:)

det er en stål bjelke på høyre siden av bakstillinga som skal være forsterkning tror jeg? mener du det?

lquyfj9t836j5wdx5acp.jpg

Skrevet

til høgre på bilde der stål forsterkinga er festa til ei lita foring ( ser ut som ei brille) sjekk om den e slakk, noko normalt att de blir dunkelyd under pådrag når dei e på ståle :P

Skrevet
til høgre på bilde der stål forsterkinga er festa til ei lita foring ( ser ut som ei brille) sjekk om den e slakk, noko normalt att de blir dunkelyd under pådrag når dei e på ståle :P

okei;)skal kjekke det;)

Skrevet

merka idag noe som vridde tankene til girkassa:S ved opp over bakke med kø så merka jeg at det dunka 2-3 takter etter gass så clutch for å vente køen. kan det hjelpe med olje skift på girkassa og diffen a tru? vet ikke om det lekker fra dem men kan jo hende det er litt lite olje også derfor det gjør slik?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...