Gå til innhold

motor(m30b35) kjøleproblem verksted får det heller ikke til

Anbefalte innlegg

Skrevet

problemet er at jeg ikke får temperaturen til og bli bra den viser litt over 80 hele tiden har prøvd og lufte byttet alt som har med kjøling og gjøre. den bruker ikke vann er heller ikke vann i oljen ikke er det hvit røyk fra eksos, kun når det har regnet litt(samler seg litt vann i bakpotte) jeg kan stå iro en halvtime eller 1 time uten at den koker men holder 85 grader skulle tro jeg hadde den termostaten som går til 88 grader. så kan kjøre 2 uker og så kan det begynne og stige til 90 og så går det ned igjen til 85 og blir der. vet ikke helt hva som skjer har ikke vert borti noe lignende før.

motor oppfører seg bra sviver jevnt hele tiden. har også byttet begge reimene selv de ikke har noe med dette og gjøre^^

har en liten mistanke om radiator er delvis tett.men den er også varm så det tyder jo på at den funker.

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

jeg fatter ingenting. nå koker motoren når jeg står på tomgang i 5 min den må ta inn luft en plass. men det forsvinner ikke noe vann er ikke noe vann i oljen eller hvit røyk

hva er det som skjer? har prøvd alt nå føler jeg

Skrevet
Du kan ha en bitteliten lekkasje på den øvre radiatorslangen som trekker inn luft som du kan se i denne linken

takker :) skal prøve og bytte denne slangen i morgen:)

Skrevet

ser ut som jeg må levere inn bilen til trykktest for og få svar på dette. hva pris er det på sånt? nå varierer det litt men hva er sånn ca pris ? 1500?

• 2 weeks later...
Skrevet

nå begynner slanger og sprekke også. har nå bestilt alle slangene nye så får håpe at det er det som er problemet. vis ikke mistenker jeg toppen/topppakningen

Skrevet

Jeg kan med 90% sikkerhet si at det er varmeregisteret ditt som lekker? Setter en finger på det jeg. Lukter det litt søtt inne i bilen din ? Dugger ruter? Om det ikke lekker så kan det suge falskluft også derifra

Skrevet

Husk å sette varmeapparatet på max varme og på 2 i hastighet. Det ligger en video på youtube som forklarer prosessen veldig bra. Glem oppoverbakker og kolaflasker, gjør du det riktig så blir det ikke noe tull. Skal se om jeg finner den igjen etterpå..

Edit:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...