Gå til innhold

motor(m30b35) kjøleproblem verksted får det heller ikke til

Anbefalte innlegg

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

da hva alt byttet og det har aldri vert lettere og lufte m30en :) alt funker og det koker ikke når den står i 25+ heller. så ble ikke så dyrt likevel :)

Skrevet
Jeg kan med 90% sikkerhet si at det er varmeregisteret ditt som lekker? Setter en finger på det jeg. Lukter det litt søtt inne i bilen din ? Dugger ruter? Om det ikke lekker så kan det suge falskluft også derifra

nå har det begynt og komme dugg på rutene. og lukter litt søtt. er det varme reg då ?

vannventilen min er jo ny så den er det ikke.

Skrevet

Fant dette her på http://www.bmwe34.net/E34main/Trouble/quick_fix.htm

Coolant smell and steam on window (thanks to Jeff)

There are really three (related) items that might have failed.

- a heat core element

- an inlet pipe

- an o-ring seal

All require the same basic path to fix. If you can tolerate it (depends how bad it is), many of us live with a slight leak. My E34 has the same problem and I occasionally have a slight antifreeze smell and/or get window fog. The fix at the shop is not cheap. The unit's buried in the dash and labor is big part of the bill. I've heard numbers of $600 and up...maybe someone share what they have paid. You can DIY if you are handy and don't mind taking the dash apart.

Skrevet

tok og åpnet opp i dag for og se ikke rart den koker og det kommer dugg på rutene. ligger blå veske på hele varmeregisteret og jeg har den delen som kun koster 1620 og ikke 3700

flaks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...