Gå til innhold

motor(m30b35) kjøleproblem verksted får det heller ikke til

Anbefalte innlegg

Skrevet

da skal jeg fortelle hva som er feilen på kjølesystemet på min m30b35 har hatt en tanke om hva det kan være men ikke vert helt sikker på grunn av jeg ikke har hørt om det før men har nå snakket med en som er dyktig på motor/bil(hobby)

Etter mye bytting av deler har jeg måtte tenke litt lengre, da symptomer er litt rare å vanskelig og forstå hvordan det kan komme luft i systemet når det er 100% tett å verkstede ikke finner utav det heller

så da var det og begynne fra start av med å ta av vannslange for og få alt av trykk bort lufte systemet og kjøre rolig hele tiden for å unngå mye trykk i sylinder(vet ikke om det blir riktig og si det men fordi som er litt inni dette vet hva jeg mener) å etter en lang kjøretur har temperaturen holdt seg ganske bra rett over 80 grader(montert en ekstra kjøle måler)

så det som skjer er at toppakningen flytter/løfter seg på høyt turtall og klarer å sleppe inn litt eksos for ver gang det tenner i sylinderene (strekkbolter gir etter på grunn av bilen har kokt en gang før jeg tok over bilen så har boltene blitt svekket bare mer og mer når bilen har kokt)

her er en liste på hva som er byttet.tror jeg har fått med meg alt.

vannventil

termostat x2

vannpumpe x2

termostathus + pakning

750 radiator

varmeregister + alle pakninger

bygget om til elkjølevifte en framme og en inni motor rom

alle kjøleslanger

trykk testet alt 100% tett

tatt måling av eksos elt 100 der også(med tanke på defekt toppakning)

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...