Gå til innhold

Montert coilovers - bilen ble ikke lavere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg monterte coilovers (Supersport Black evolution) på bilen min i helga, men bilen ble maks 1cm lavere foran (Og ja, jeg har skrudd de i bunn). Det er kun foran jeg har dette problemet, bak ble den mer enn lav nok. Trenger derfor tips til hva jeg kan gjøre.

Har hørt at en mulighet er å fjerne den lille øverste fjæra på settet, for å få bilen nærmere bakken. Er det ikke noe negativt som kan skje ved å fjerne denne øverste fjæra? Kun at bilen blir lavere og stivere?

Ønsker tips/erfaringer om hva jeg kan gjøre! :)

Skrik ut om jeg trenger å oppgi noe flere opplysninger ang. senkesettet, bilen eller ett eller annet.

Skrevet

Overste fjæra, kalles gjerne hjelpefjær. Den er kun til for å holde den andre fjæra "fast" når man heiser biler f.eks. Når bilen står på hjula vil hjelpefjæra være helt sammentrykt. Går fint an å kjøre uten, bare pass på at fjæra treffer spora sine hvis den blir løs uten å ha hjelpefjær når du heiser bilen.

Ellers ville jeg gått over og sett etter om det ikke er noe du har gjort/satt feil, merkelig at det ikke blir lavere.

Skrevet

Da har bilen kommet seg litt nærmere bakken, også foran!

Hadde ikke fått satt demperne helt ned i festet ved navet. Så fikk pressa den noen få mm lenger ned i festet, kombinert med å fjerne hjelpefjæra så ble det ganske greit :)

Takker for alle innspill og tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...