Jokka Skrevet Mars 28, 2012 Skrevet Mars 28, 2012 Hei. Jeg har en 2000 modell 323Ci E46. Clutchen begynner å bli dårlig, så skal skifte den. Har også liggende grenrør og innsug til motoren som skal på. Tenkte det vil bli lettere for meg å skifte alle disse delene med motoren ute av bilen. Har ikke skrudd mye bil, eller BMW før. Men har vært med å ta motoren ut av en Subaru Legacy 1,8 og Peugeot 205 1,6 i den samme garasjen jeg skal utføre BMW operasjonen. Tidligere har vi brukt jekketalje festet i taket på garasjen til å jekke ut motorene. Tenkte å bruke den samme metoden nå. Er det noen som kan fortelle meg litt om hvordan det er å ta ut en BMW motor? Vil helst ikke begynne å demontere hele fronten. Det er snakk om en 2,5 R6. Kom gjerne med andre tips og innspill som kan være relevant til det jeg skal gjøre:) All hjelp taes i mot med stor takk. Har ikke kjøpt clutch enda, så om noen har noen tips og erfaringer kom gjerne med det. Tenkte å kjøpe ett clutch kit med svinghjul og sterkere trykkplate, da jeg føler orginal clutchen er litt underdimensjonert?
Hauso Skrevet Mars 28, 2012 Skrevet Mars 28, 2012 Kan lønne seg med en sånn vinkeltalje, så du kan vinkle motoren når den skal ut/inn.. Fåes kjøpt på biltema, og er veldig kjekk å ha:) Ville kjøpt orginal clutch jeg. Det er det mest behagelige å kjøre med.
Jokka Skrevet Mars 28, 2012 Forfatter Skrevet Mars 28, 2012 Satt å så på det i sted faktisk. Så det kjøper jeg nok. Men plassmessig så skal det ikke være noe problem å løfte den inn og ut? Trenger ikke løfte med girkassen? Det går fint an å løsne den og løfte ut kun motor. Men clutchen tror jeg jeg må finne meg ett alternativ, 325 og 328 har jo begge en større clutch, om jeg ikke husker helt feil. Og med innsug og grenrør vil jeg vel bevege meg opp på den effekten. Så da får det bare stå til om det ikke blir like godt å kjøre med. Ved litt hurtig starter av og til føler jeg ikke clutchen kobler skikkelig, og det blir vel bare verre med mer HK og NM.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå