Gå til innhold

Noen som kjenner til denne 540iat?

joris
 Share

Anbefalte innlegg

PS.

De aller fleste 530´n som stod på finn når jeg handlet min hadde stått der en stund. Det er ikke markede for sånn bil når bensinprisen er over 15 kr. Så de står leeenge. Den jeg kjøpte hadde stått i over 2 måneder. Den i gol med webasto eller? Det var en isåfall der, den stod også lenge etter jeg kjøpte min. Selvom eieren mente at den blir solg hvert øyeblikk til en trønder osv :P Vet ikke hva som skjedde med den.

Jeg og gamle eieren kom godt overens, så han sa: nå er jeg snill som gikk ned såppas i pris, og jeg svarte; nå er jeg snill som kjøpte den ellers så hadde den stått i 2 måneder til :P Så ble vi enig hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Duh, har du skika på den? Kanskje noen her inne sin? Regner med det er touring du skal ha siden vi snakker om familie bil med ok tid fra 0-100? :P

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33708477

Den har stått ute en stund, mener jeg å huske, og jeg kjenner ikke til den. Men du har ihvertfall noe å sammenligne med. Ser igjen det jeg alltid har sett på 540. De har gått "mye". Men det er jo også pga de er såppas gode å kjøre :) Snakket med en av gutta på schmiedmann, og ble nevnt at de åttere er meget gode og holbare motorer så lenge du holder de vedlike. Han nevnte også bla at kilometer stand har ikke SÅ stor rolle å si, men alt med måte. Spørs hvor godt vedlikeholdt de er. Bedre med 200k på tellern og godt vedlikeholdt enn 100k med ungdoms/idiot/kald/grise kjørt :(

La også merke til at det er noen som tror de sitter på gull til og med når det kommer til 2/2.2/2.5 litere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullbiler finnes det i alle kategorier. Synes forøvrig ikke at 160 - 180k er ille for en grei 540 med korrekt utstyr og fargekombo.

Fordelen med slike "toppmodeller" er at de ikke taper verdi på samme måte som de mindre motoriserte versjonene. Sett at de tas vare på, vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS.

De aller fleste 530´n som stod på finn når jeg handlet min hadde stått der en stund. Det er ikke markede for sånn bil når bensinprisen er over 15 kr. Så de står leeenge. Den jeg kjøpte hadde stått i over 2 måneder. Den i gol med webasto eller? Det var en isåfall der, den stod også lenge etter jeg kjøpte min. Selvom eieren mente at den blir solg hvert øyeblikk til en trønder osv :P Vet ikke hva som skjedde med den.

Jeg og gamle eieren kom godt overens, så han sa: nå er jeg snill som gikk ned såppas i pris, og jeg svarte; nå er jeg snill som kjøpte den ellers så hadde den stått i 2 måneder til :P Så ble vi enig hehe

Den i gol sto lenge privat til rundt 180000, og så sto den hos en forhandler til 160.000 eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duh, har du skika på den? Kanskje noen her inne sin? Regner med det er touring du skal ha siden vi snakker om familie bil med ok tid fra 0-100? :P

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33708477

Den har stått ute en stund, mener jeg å huske, og jeg kjenner ikke til den. Men du har ihvertfall noe å sammenligne med. Ser igjen det jeg alltid har sett på 540. De har gått "mye". Men det er jo også pga de er såppas gode å kjøre :) Snakket med en av gutta på schmiedmann, og ble nevnt at de åttere er meget gode og holbare motorer så lenge du holder de vedlike. Han nevnte også bla at kilometer stand har ikke SÅ stor rolle å si, men alt med måte. Spørs hvor godt vedlikeholdt de er. Bedre med 200k på tellern og godt vedlikeholdt enn 100k med ungdoms/idiot/kald/grise kjørt :(

La også merke til at det er noen som tror de sitter på gull til og med når det kommer til 2/2.2/2.5 litere...

Har sett på den ja, men for mye carbon og plast stæsj etter min smak. En 5`er touring skal ikke styles, det kan man gjøre med 3`ere.. Jeg begynner å bli voksen skjønner jeg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se det ikke bare jeg er som syns 540i er en vanvittig overpriset bil. Vel er den forholdsvis rask, og med et deilig moment, men så fantastisk er den da vitterlig ikke. Jeg tror ikke det er mange som er villig til å betale så mye for så gammel bil, så det bør absolutt være mulig å prute kraftig på biler som av en eller annen grunn MÅ selges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det er dyrt er det jo bare og gå på finn.no, så søker du på biler over f.eks 250hk og pris mellom 140 og 200k, bakhjulstrekk og stasjonsvogn.

Flust av billigere alternativer å velge mellom. Eller, du får ihvertfall opp 3 biler, hvor 2 av dem er 540i og den 3dje er en Mercedes med 250 000km på telleren.

Dog er det sant som nevnt over, at dette er biler for spesielt interesserte, og kan prutes dersom selger har dårlig tid. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Det er noe "standar" feil på de. Bla bolt eller no til en pumpe :( Husker ikke i farta, men den har tendens til å gi etter pga vibrasjoner i åtter´n.

Festeboltene til oljepumpen kan løsne på de og eiere som bryr seg forsikrer seg ved å kontrolere evt ettertrekke med "skrue-låsing". Det er todelt bunnpanne på V8-motor så dette gjør du lett hjemme i gården med en flaske "Locktite" og en pizza-bit fra fruen :)

Tikkingen du nevner er byttet på verksted tipper jeg er ventil-løftere, ikke noe ukjent fenomen og tyder egentlig ikke på noe for meg.

Ved 8 eiere ville jeg tenkt: Stor motor, alle eiere skal prøve den. Vet jo åssen mange oppfatter hk i norge, alt over 100 er det til med piruetter. Men nei jeg tror ikke det om denne, det ser ikke ut som en ihjelkjørt bil, langt fra.

Men herre.... 520 kontra 540 #-o

Ta tipsene til ls44mm og legg hvertfall lista på en bil som greier dra seg selv opp en bakke :D

Noen som vet om det går ann å oppgradere til full skjerm med å kun bytte skjermen?
Svarte noen på dette, husker ikke selv.

Er ikke alle e39 utstyrt med samme elektrisk slik at du kan koble på nyere evt ekstra men det må programeres / oppdateres i bilens system.

Men nå er jeg helt på grensa mi, bil-el er ikke min sterke side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det skjerm i bilen, kan denne byttes til 16:9 og det vil fungere. Om det vil fungere optimalt er derimot ikke sikkert.

Dersom videomodulen ikke støtter 16:9 kan man kjøpe f.eks en MKIII navigasjon til tusenlappen og kutte ut hele videomodulen. Du vil ikke lengre ha TV-funksjonen, men denne virker ikke i Norge uansett uten en digitaltuner av et slag. Man finner forøvrig også videomodulen og andre navi-moduler på ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det er dyrt er det jo bare og gå på finn.no, så søker du på biler over f.eks 250hk og pris mellom 140 og 200k, bakhjulstrekk og stasjonsvogn.

Flust av billigere alternativer å velge mellom. Eller, du får ihvertfall opp 3 biler, hvor 2 av dem er 540i og den 3dje er en Mercedes med 250 000km på telleren.

Dog er det sant som nevnt over, at dette er biler for spesielt interesserte, og kan prutes dersom selger har dårlig tid. ;)

Haha. Godt poeng du kommer med der. Originale E39 M5er koster omtrent det samme som for 3 år siden... Jeg har på ingen måte noe problem med det. Om markedet er villig til å betale så mye for så gamle biler er jo det greit nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Options

Close Vehicle information

Type

Value

VIN WBADR61040GL91425

Type code DR61

Type 540I (EUR)

E series E39 (2)

Series 5

Type TOUR

Steering LL

Doors 5

Engine M62/TU

Displacement 4.40

Power 210

Drive HECK

Transmission AUT

Colour ORIENTBLAU METALLIC (317)

Upholstery STANDARDLEDER/GRAU (N6TT)

Prod.date 1999-12-14

Close Options

Code

Description (interface)

Description (EPC)

S216A SERVOTRONIC HYDRO STEERING-SERVOTRONIC

S227A SPORTL.FAHRW. MIT NIVEAUREGULIERUNG Sport susp.+low-slung+ride-height ctrl.

S267A LM RAEDER/STERNSPEICHE 49 BMW light alloy wheel, star spoke 49

S302A ALARMANLAGE Alarm system

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering

S339A SHADOW LINE Shadow-Line

S386A DACHRELING Roof railing

S413A GEPAECKRAUMTRENNETZ Luggage compartment net

S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit

S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Interior/outside mirror with auto dip

S441A RAUCHERPAKET Smoker package

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Headl.washer system/intensive cleaning

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

Code

Description (interface)

Description (EPC)

S522A XENON-LICHT Xenon Light

S666A RADIO BMW BUSINESS CD Radio BMW Business CD RDS

S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs

S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi system Professional DSP

S710A M LEDERLENKRAD M sports steering wheel, multifunction

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN White direction indicator lights

S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Cold-climate version

S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank filling

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe

S888A DAENISCH/BETRIEBSANL./SERVICEHEFT Operating instructions, Danish

S896A TAGFAHRLICHTSCHALTUNG Daytime driving lights

S925A VERSANDSCHUTZPAKET Dispatch protection pack

Close Standard equipment

Code

Description (interface)

Description (EPC)

S202A STEPTRONIC Steptronic

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamic stability control

S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Fine wood trim

S473A ARMAUFLAGE VORN Armrest front

S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights

S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning

S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo

S555A BORDCOMPUTER On-board computer V with remote control

Close Information

Code

Description (interface)

Description (EPC)

S220A NIVEAUREGULIERUNG Self-levelling suspension

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip

S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Provisions for BMW 6 CD changer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...