Naitsirhc Skrevet Mars 29, 2012 Skrevet Mars 29, 2012 Har en lyd fra bremseskiva på min e39. Hørtes ut som det var stein i skiva, men etter litt rygging og bremsing, har jeg fremdeles lyden. Noen ide på hva det kan være?
LK Skrevet Mars 29, 2012 Skrevet Mars 29, 2012 Kan fremdeles være stein som gjør dette. Skjolda på e39 preface er utformet slik at stein og drit setter seg lett fast og blir sittende. Kan også være selve skjoldet som ligger å skraper mot skiva. Slet med dette selv,før jeg klippet vekk den innerste delen på skjoldene.
ronnyskretting Skrevet Mars 29, 2012 Skrevet Mars 29, 2012 Kan også være lite kloss igjen og at den har begynt u ruste fasst og henge litt. Det skjedde nylig på bilen min. Bare et par mm bremsebelegg igjen og klossen hang og det ble til slutt varmgang i skive og felg på grunn av dette. Var en jævlig hylelys hos meg også.
Naitsirhc Skrevet Mars 29, 2012 Forfatter Skrevet Mars 29, 2012 Kan være at det faktisk er en stein som fremdeles sitter fast i skiva. Synes det er rart hvis det skulle være lite bremsebelegg igjen på klossene, men det kan jo være. Får forhåpentligvis sjekke dette ut etter skolen i dag. Merket lyden i går mens jeg kjørte. Var gjennom et område hvor det ligger en del grus/småstein i veien. Så jeg håper at det er stein
Mariuse34 Skrevet Mars 29, 2012 Skrevet Mars 29, 2012 9 av 10 av innleggene på Bimmers om dette problemet skyldes dårlige bremseskjold på E39. De er kronglete å bytte, men kan fint klippes av med en metallsaks. Sjekket med en av de mer erfarne gutta på verkstedet på Stenshagen som sa at det var null stress. Du kan forsøke å rygge litt bakover og se om lyden forsvinner. Eventuelt forsvinner den ofte i litt fart. Om dette er en lyd som bare kommer innimellom og gjerne etter kjøring på grusveier, så er det garantert bremseskjold.
bjalle Skrevet Mars 29, 2012 Skrevet Mars 29, 2012 Ikke klipp vekk for mye,beskytter skiva mot sprut fra motsatt hjul,kan ende opp med mye rust.
LK Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 Jeg klippet kun vekk den delen som sitter inne i bremseskiva,siden det var denne delen som lå og subbet og laget en fæl lyd. Resten av skjoldet lot jeg være,og har ikke hatt noen problemer etter dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå