GoSkate Skrevet Mars 29, 2012 Skrevet Mars 29, 2012 Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg min første bil og regner med at det blir en E36 318-320 kupe. Jeg har ikke peiling på hva jeg skal se etter annet enn rust rundt dørkarmer. Hva er det viktigste å se etter når man skal kjøpe seg en slik bil? Og hva blir sett på som uakseptabel km.stand? På forhånd takk for info!
joakimh Skrevet Mars 29, 2012 Skrevet Mars 29, 2012 sjekk om det bobler i kjølevanntanken(kan tyde på gåen top/top pakning, mye rust rundt jekkpunkter, kanal, sjekk oljetrykk (kjør bil varm,sett på håndbrekk, ta bil i høyt gir(3-4) slipp cluchen ut forsiktig uten gass helt til den nesten kveles. vis oljelampen lyser i det hele tatt så tyder dette på dorlig oljetrykk som kan tyde på slitt veivlager osv...) vis bilen har vanos så hør etter om det kommer skranglelyd fra fronten av motoren vis det kommer d så trenger vanosen en overhaling. se på fargen på oljepåfyllingslokket og peilepinnen. og mye mer som jeg ikke kommer på i forbifarten
OrjanBmw Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 Err... Kan likegodt kaste inn mine tips også mens vi bygger listen Her er det et godt utvalg av biler. Mye er dårlig, men det er også mulig å gjøre gode kjøp om du tar deg tid til å lete! Pris og teknisk tilstand henger ofte sammen, og bilene er dyre å reparere hvis du må bruke merkeverksted. Rust er som alltid på gamle biler et stikkord. Sjekk nøye skjermer foran og bak, kanaler og nedkant av dører. Motorene kan bruke noe olje, og defekt kamaksel er heller ikke uvanlig. Endeledd og bærekuler i forstilling bør også sjekkes. Mange biler har gått i ungdomsmiljøer og kan være påkostet astronomiske summer i stereoanlegg, store hjul og styling. Mange er seriøse og gjør en god og grundig jobb, men det er ikke alltid sammenheng mellom «tøff-faktoren» og teknisk tilstand. Negativt: Se opp for hardt kjørte eksemplarer beste kjøp: 318 iS med 140 hk motor. Sprek, snerten og lettkjørt. En så fin og ny bil som mulig. hold deg unna: Biler med mange eiere og dårlig servicehistorikk. Det finnes også mange skabbete «råneeksemplarer» til salgs. Kan være lurt å styre unna disse…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå