Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bli betydelig stivere med coilovers ja.

Du kan også montere kortere senke/gassdempere fra bilstein e.l. Dette blir noe dyrere enn de billigste coilover-settene, men vil sansynligvis bli en langt mer holdbar løsning :wink:

Skrevet

Jeg trodde heller ikke at min E34 ble så stiv at den ble ubehagelig. Etter å ha kjøpt E38 innser jeg at jeg tok feil. ;)

Nå er settet justert til det nest hardeste vel og merke. Har ikke prøvd å justere det mykere.

Personlig kommer jeg til å gå for fjærer denne gangen for å beholde komforten.

Bør vel forresten og nevne at E34en ble helt å kjøre på svingete veier med FK sine coilovers. :D

Skrevet

Takk for produktive svar! Har søkt litt rundt på forumet å sett at noen har problemer med at hjulet kommer borti fjæren på coilovers. Er dette et vanlig problem? Om jeg eventuelt kjøper meg coilovers er dette vanskelig å montere? For en kar med i underkant av middels peiling?

Skrevet

Går fint så lenge du holder deg til noenlunde normale felger med tanke på bredde og innpress.

Coilovers vil jeg si er lett å installere på E46. Men har du skrudd lite før er det nok en fordel å ha med en kompis som kan litt :wink:

6 skruer på hver side foran og 3 bak. Finnes DIYer på dette også hvis du trenger det :wink:

Skrevet

Ville heller brukt penga på et sett med ordentlige dempere enn jalla coilovere.. Det du får er gjerne alt for stive fjærer og dårlige dempere, med dårlig kvalitet gjenger, muttere osv:)

Hvorfor vil du ha den stivere?

Skrevet

Hvor mye må man opp i for å få et skikkelig sett da? Vil ha den stivere fordi jeg rett å slett liker det.. Men vil heller ikke ha den alt for stiv... Så om noen vet om et sett av god kvalitet som ikke river lommeboken i filler så hadde det vart gull å få en link på det! :D

Skrevet

Jeg ville kjøpt et sett fra feks Bilstein! De har god kvalitet, og beholder komforten, spørs hvilket du velger da - kan kjøpe separat demper og fjær der også. Kjører med b10 sett på min e36 323, helt sjef på svingete veier osv, men blir jo litt stivt i drøye dumper derimot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...