FBreks Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 har da fått "majones" under lokket og veivhusventilasjonen. det er montert cold climate ventilasjon. bruker ikke olje/vann. byttet olje/oljefilter for ca en mnd siden (Castrol olje) er det bare kondens? kjører ca 1,5 mil hver vei til jobb så den blir god og varm for hver tur. noen som har forslag'? E46 m/ M54B22
Kennethe34 Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 Vanlig med litt gul guffe, trenger ikke nødvendigvis å være farlig. Er det lenge siden veivhusventilasjonen ble byttet?
FBreks Skrevet Mars 31, 2012 Forfatter Skrevet Mars 31, 2012 den ble byttet i fjor tror jeg, kjøpte denne bilen i januar i år, så forrige eier hadde montert cold climate versjon av dette. har hadd flere BMW`er, både bensin og diesel, men har aldri opplevd dette før. har søkt litt på forumet om dette problemet, å ser at dette er et kjent problem med M54 motoren, men siden det er byttet ventilasjon å slikt på denne så er jeg litt redd om toppakininga har gått eller no sånt.
Kennethe34 Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Om du ikke merker oljeforbruk og det kun er litt guffe under påfyllingslokket trenger du ikke å bekymre deg Min M54B30 har både ny topppakning og cold climate veivhusventilasjon. Etter motoroverhaling tok det 600km ca før det kom litt gul guffe under påfyllingslokket(jeg har heller ikke småkjøring). Helt normalt når det er litt kaldt ute
gullsakar Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 1,5 mil kjøring er for lite til at kondens\guffe blir brent vekk.. ta en søndagstur på 5 mil med endel turtall og et par kickdowns... jeg hadde det samme i vinter men etter en slik tur var det vekk..
TheEspenK Skrevet Mars 31, 2012 Skrevet Mars 31, 2012 Jeg har det samme på brukseren, riktignok en opel men jevnt gult under påfyllingslokket men aldri noe på peilepinnen, dra opp pinnen hvis du er i tvil. Jeg lurer på om det bare er kondens
bmw520 Skrevet April 3, 2012 Skrevet April 3, 2012 Er det ikke kondens, så må det jo forsvinne litt vann, om ikke mye så må det jo synes litt på beholderen.
Beta Skrevet April 3, 2012 Skrevet April 3, 2012 Helt vanlig med litt "gul guffe" under oljepåfyllingslokket. Dette kommer av kondens i blokk/topp. Om du kun har småkjøring med bilen klarer du aldri å få opp temperaturen inne i motoren, selv om vanntemp viser driftstemperatur vil ikke oljen være spesielt varm etter en liten kjøretur på 15 km.. kjør deg en lengere tur i ny og ne så forsvinner dette for en stund, men det kommer tilbake etter kort tid uansett om veivhusventilasjonen er ny eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå