BMWPower Skrevet Mars 31, 2012 Share Skrevet Mars 31, 2012 Har støpt veggene i garasjen og støpt fundamentet (en del større en det som trengs) til sakseløften jeg har kjøpt hos Nordiclift. Siden den skal felles ned i gulvet. Garasjen er 8 x 8 m og jeg har 2 porter på 300 x 230 cm. Planen var å plassere liften midt i åpningen av den ene garasjeporten, men da kommer den ca 95 cm fra den ene veggen. Syns dette virket litt lite og vurderer å flytte den litt mer mot midten. Noen meninger/erfaring på hvor mye plass det trengs fra vegg til bil for ok plass?? Ser jo selvsagt penere ut med liften midt i åpningen, men.... Ellers trenger jeg også tips om hvilke garasjeport jeg bør gå for De jeg har fått pris på er, Hörman, Raynor og Edlandsporten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet April 1, 2012 Share Skrevet April 1, 2012 Hvis det er siden på løftebukken som kommer 95cm fra vegg kommer jo bilen enda nærmere,da tror jeg det blir litt i trangeste laget. Siden du skal felle løftebukken ned i gulvet skal du vel ha en plate som dekker over når den ikke er i bruk,og da hadde jeg flyttet den litt innover. Når jeg støpte garasjegulv bestemte jeg meg for å sette søylen på 2søylerbukken ca 80cm fra veggen,og bilen havner enda lenger ut. Jeg kjøpte Scanporten garasjeporter,fungerer greit nok. Byggmesten hadde satt opp mange og anbefalte Ligaporten. Dette tror jeg var mest pga kjapp montering,var litt mer tilpassninger med Scanporten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWPower Skrevet April 1, 2012 Forfatter Share Skrevet April 1, 2012 Takk for input Det er ikke en 2 søyler jeg skal inn med, men en sakselift som felles ned i gulvet. Dvs den går i et med gulvet og er ute av veien når den ikke brukes. Så om den kommer 95 cm fra veggen, så blir bilen det samme. Målte litt i en garasje i går, ser ut som jeg klarer med med 95cm, men er veldig usikker. Ang. port har jeg veeeeldig lyst på Hörman porter, men de er så dyre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jakobm5 Skrevet Mai 26, 2012 Share Skrevet Mai 26, 2012 Bilder av prosjektet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWPower Skrevet Juni 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2012 Skal legge ut i tråden min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå