Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har snart klar en E34 sedan 1992. Originalt en 520ia, men er blitt ombygget en del. Den er ikke blitt godkjent enda. Har ikke eiet bilen lenge. Alt med understell og bremser er i alle fall likt eller bedre enn 525. Så ser ingen problemer med å få bilen godkjent. Har ikke eid bilen mer enn ca en mnd og har ikke bestemt meg for hva jeg vil gjøre med dette enda.

Vet ikke hvilken prisklasse du tenker på? Nå står det en overhalet og stroket M50 3 liter motor i bilen. M3 girkasse og bakstillingen er fra 530V8 med diffbrems og M5 bremser. Traversforinger og briller nylig byttet. Framme er det bremser fra 850. Suverene bremser i bilen. Setter kanskje inn sort sportsskinn i bilen. 17 toms BBS ti eikete felger med bred felgkant. Bilen er atlantisblau og har i grunnen bare litt overflaterust noen plasser. Det har jeg ikke fått gjort noe med til nå. Bilen har klima, og ikke soltak. Det gjør at ikke dreneringen fra soltaket har fått kanalene til å ruste opp. Så jekkfestene var helt fine sist jeg sjekket.

Motoren er skikkelig sprek og jeg har veldig lyst til å bruke denne i en E36 coupe som skal fikses opp. Kommer an på hvor mye jeg får for bilen.

Et rimeligere alternativ er at jeg setter inn en 2.5 motor, bruker bremsene fra en 530 Touring og åpen diff fra 530. Eventuelt mørke grå stoffseter og 15" aluhjul.

Bilen vil koste ca 45.000 kr i oppgradert utgave med ca 230 hk og ca 25.000 kr med 2.5 og 192 hk. Årsavgiften er betalt.

Jeg er også snart klar til å sette i gang med ombygging av E34 Touring. Diamantsort met. Originalt en 530 V8 med aut. Men det skal inn en 4 liter V8 med manuell kasse. Den bilen kommer til å være i meget bra teknisk stand og også fin utvendig. Men vil koste mellom 70 og 80.000 kr alt etter utstyr og felger. Den bilen blir omtrent like sprek som E34 M5 med 315 hk.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...