Gå til innhold

Rare lyder fra det ene bakhjulet - E46

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste to dagene har det vert en rar liten hyling fra det ene bakhjulet. Ikke hele tiden, men av og på, mest når jeg svinger til høyre.

Vi har sjekket at boltene er skikkelig festet, og sjekket lufttrykk, men alt ok der.

Rett før vi kom til hytta idag, kom det 2 slags dunk fra baki der. Har sjekket hjulet igjen, men kan ikke se noe innlysende som kan være i veien, og bilen går som normalt uten feilmeldinger i dashbordet.

Det er jo noe begrenset hva vi kan få fikset nå, siden det er påske, men ser lite frem til hjemturen, om noe skulle være galt.

Er det noen som kan ha en ide om hva som er i veien, hva vi kan sjekke?

Takker for alle innspill

Skrevet

jekk opp med jekken du har i trunken og spinn\røkk på hjulet så hører du om det er no ulyder.. da er det sikkert hjullager\nav og ikke noe prob å kjøre hjem..

evt sjekk om det er en stein som bare har kilt seg bak bremseskjoldet..

Skrevet

Om det hadde vert hjullager, så hadde vel denne lyden vert konstant?

Nå har vi kjørt hjem fra hytta, uten en eneste lyd, men da vi byttet til sommerhjul etter vi kom hjem, skulle vi ta en test tur.

Det kom flere skikkelige dunk fra baki der, og en lyd som om noe står og slår/er løst?!

Har hatt av hjulet flere ganger, sjekket bremser, men kan fremdeles ikke se noe inlysende galt...?

Skrevet

Usikker på hva spoling er? Men dunket kjennes fra det ene bakhjulet. Ett eller to dunk, så kommer den der lyden av at noe står og slår (dette kjennes ikke inni bilen) bare hører lyden.

Om bilen står i ro noen minutter, så er det plutselig borte igjen..?!

Skrevet

når kommer dette?når bilen kjører rett fram,ved giring,over humper eller kun i svinger?

prøvd å jekket opp bilen rikket på hjulet for å kjenne etter slakk?

Skrevet

Til å begynne med var det kun litt hyling når jeg svingte, men den lyden er borte og erstattet med et dunk - så kommer en konstant lyd av at noe er løst/slår en eller annen plass.

Har heist den opp og tatt av hjulet flere ganger, men kan ikke se noenting.

Får bare ta en tur på verksted og ta en sjekk tenker jeg.

Takk for mange gode tips :)

Skrevet
Til å begynne med var det kun litt hyling når jeg svingte, men den lyden er borte og erstattet med et dunk - så kommer en konstant lyd av at noe er løst/slår en eller annen plass.

Har heist den opp og tatt av hjulet flere ganger, men kan ikke se noenting.

Får bare ta en tur på verksted og ta en sjekk tenker jeg.

Takk for mange gode tips :)

Samme skjedde på min e36, da var det som nevnt over, brekksko festet i bremseskjold var rustet opp - slik at den pinnen detter ut og kiler seg i mellom trommel og nav/brekkmekanismen. Forholdsvis enkelt å bytte, så ville sjekka det først.

Skrevet

Henger i med bremsesko til håndbrekket. Dette har eg opplevd 2 ganger på to forsjellige e46. Blir en del lyder når låsepinnene og fjærene beveger seg inni der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...