Lommelom Skrevet April 4, 2012 Skrevet April 4, 2012 Har så smått kommet igang med mitt BMW E39 prosjekt På tur inn Syregrunnet en del plasser 1 Milliard stein sprut i fronten Alle hjulbuer er pusset ned til stålet skal syregrunnes etc ingen rust i 3stk litt i den siste Syregrunnet Dette er førerdøra Den skal kastes Bytte ut forsegling i Falsen På 3 dører syregrunnes Framdør Venstre Har du en dør med rust nederst ser det sånn ut på baksiden.Hjelper ikke og brette ut kanten og kjøre ned all mulighets superstoff bare å kaste døra,Tar 1 år så er jævelskapet på plass Bagasjerom Har hatt vannlekasje fra Høyre side bak batteriet må legge i ny forsegling Trengs nok litt mere en forsegling i det store hullet Har noen et vrak av en Sedan som jeg kan få skjært ut hjulbrønnen av før den kastes/vrakes.Betaler selfølgelig send en PM
Lommelom Skrevet April 4, 2012 Forfatter Skrevet April 4, 2012 Planen er. Hellakkering selvfølgelig farge Skal pusses mellom klarlakk laga et par runder for mere dybde i lakkfargen(Som enda er uviss ) Alt av listverk krom detaljer nyrer skal lakkes i 416 Karbonsvart Metallic Svarte facelift lykter Angel eyes Bestilt. M Technik front med sorte lykter bestilt Svarte baklykter og svarte side blinkers bestilt. Nye 18 eller 19" svarte felger. Svarte BMW emblem bestilt Senkes ned til takrenna Alle innvendige trelister lakkeres i 416 Karbonsvart Metallic Sikkert noe mere også men kommer ikke på mere nå
gallay Skrevet April 4, 2012 Skrevet April 4, 2012 Ser ut som det blir en fin bil Vurderer selv alt ifra 523 og oppover
mathiasgranberg Skrevet April 4, 2012 Skrevet April 4, 2012 Ser ut som et kjekt prosjekt med et godt utgangspunkt er det manuell eller automat? og skal du gjøre noe overhaling på motoren ?
Lommelom Skrevet April 4, 2012 Forfatter Skrevet April 4, 2012 Ser ut som et kjekt prosjekt med et godt utgangspunkt er det manuell eller automat? og skal du gjøre noe overhaling på motoren ? Er steptronic Motor tja ligger komplett m5 med girboks på nett for 49000kr selvfølgelig hadde gjort susen.Blir ikke nå i alle fall.Problemet er at denne skulle bli vinterbil men fan med disse salta veiene i midt norge.+ jeg legger ganske mye jobb i denne.Så må jeg nok kjøpe meg en 3 vinterbil. Står lagret en nylakkert E34 her på samme plassen som skal selges.Fan meg det desidert beste gjennomførte karros noen sinne Ta handa under pansret på en E39 og du kan skjære deg på E34 er det falset fint som fan.Den har jeg lyst på som laaangtids parkerings prosjekt(veteran) Får se (Edit) Gjelder selvfølgelig også E38 og E30. Etter dette ble falsesjefen på BMW oppsagt Tror jeg For mye Snell Snell
Lommelom Skrevet April 4, 2012 Forfatter Skrevet April 4, 2012 Må takke Torbjørn E39 Som fant delenummeret til plastpluggen til verktøy skrinet bak i denne bilen
Lommelom Skrevet April 5, 2012 Forfatter Skrevet April 5, 2012 Kom til og tenke på en ting.Om man finner en sedan på huggeriet.Er det da mulighet for og kappe ut en sånn del.Betaler selvfølgelig.Eller klikker de i vinkel.Sender meg på asyl Sikkert trøbbel med strøm til kappe utstyret.Kan stille med eget aggrigat,Selvfølgelig med eget utstyr for å kappe ut. Ser jo fra diverse bilopphuggeri så står bilene stablet. Selvfølgelig står min nederst(er en grunn til at jeg ikke tipper lotto)
Lommelom Skrevet April 5, 2012 Forfatter Skrevet April 5, 2012 Ser ut som det blir en fin bil Vurderer selv alt ifra 523 og oppover Takker Du må ikke se bort i fra det beste kaross som er E34/E38/30Er så forbanna gode biler at de skulle blitt fredet av riksantikvaren Helvete savner min Strøkne svarte E34| Beste følelsen jeg har hatt ved kjøp av bil. BESTE bilen jeg har hatt. Skal ha en sånn igjen da i M5 eventuelt bygge selv. Jeg blir nostalgisk av mindre kjenner jeg(snufs)
Lommelom Skrevet April 7, 2012 Forfatter Skrevet April 7, 2012 Har gjort litt med bilen i går ikke mye (Lat) Bak i hjørnet her er hullet som det kommer vann inn Her må det pusses ned syregrunnes grunnes og lakkes Noen andre som har andre erfaringer med tanke på hvor det kommer inn vann så kom med forslag.
Ahagmann Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Denne tråden skal jeg følge med på! Lakkerer du av yrke? Uansett hadde vært veldig morsomt om du hadde skrevet litt steg for steg hvordan du prepper og lakkerer. Hvis du skal gjøre det selv og har tid og lyst til å skrive litt om det da... Keep up the good work!
Lommelom Skrevet April 7, 2012 Forfatter Skrevet April 7, 2012 Denne tråden skal jeg følge med på! Lakkerer du av yrke? Uansett hadde vært veldig morsomt om du hadde skrevet litt steg for steg hvordan du prepper og lakkerer. Hvis du skal gjøre det selv og har tid og lyst til å skrive litt om det da...Keep up the good work! Er ikke lakkerer nei.Snekker av yrke Pusser ned fikse rusta sveise i ny hjullbrønn spakkler (Så får experten se over om det er driiit kjeft eller litt skryt.Mest trolig kjeft ) og legger på grunninga selv. Så pusse ned fylleren/grunninga Skal lakkere i bagasjerom + der hvor det ikke er så nøye.Skal nok få sneket meg til og lakkere innvendige trelister og Riger koffertlokk fanger + noen små deler selv.Når han snur ryggen til Skal lakkere noe småting på min E60.Derfor trelistene i E39 blir i 416 Karbonsvart Metallic + alle kromlistene nyrer etc Planen var i urgangspungtet og lakkere den i 366 Imolared 1 eller 405 Imolared 2.Ble nesten bestemt når den ble parkert. Men pågangsmotet sviktet når jeg fikk se ned i den hellvetes hjulbrønnen Ble rett og slett for mye jobb Fargen blir jo som alle har skjønt i orginal fargen.Jeg syns den er en lekker farge (min mening) Enten 324 Oxfordgrønn 1 Metalic Som kom i 1993-1997 Eller 430 Oxforgrønn 2 Metalic fra 1999- Ut i fra bilder sett av 430 Ser 324 bedre ut etter min mening
Lommelom Skrevet April 7, 2012 Forfatter Skrevet April 7, 2012 Javel klokka er 19:34 ikke en dritt ble gjort i dag latskapen lenge leve Blir nok så jeg stikke bort til en kompis jekker meg en øl og prøver og løse alle andres problem enn mine egne Kommer man et stykke ned i jegermeister flaska skal man fanden ikke se bort i fra at også store verdensproblem blir løst utpå natta
tordah Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Kom til og tenke på en ting.Om man finner en sedan på huggeriet.Er det da mulighet for og kappe ut en sånn del.Betaler selvfølgelig.Eller klikker de i vinkel.Sender meg på asyl Sikkert trøbbel med strøm til kappe utstyret.Kan stille med eget aggrigat,Selvfølgelig med eget utstyr for å kappe ut. Ser jo fra diverse bilopphuggeri så står bilene stablet. Selvfølgelig står min nederst(er en grunn til at jeg ikke tipper lotto) Tror ikke det blir noe problem å kappe litt. er vel bare å spørre pent først tenker på å gjøre det samme med min e39, men må først få meg et lokale å stå
helgeb Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Javel klokka er 19:34 ikke en dritt ble gjort i dag latskapen lenge leve Blir nok så jeg stikke bort til en kompis jekker meg en øl og prøver og løse alle andres problem enn mine egne Kommer man et stykke ned i jegermeister flaska skal man fanden ikke se bort i fra at også store verdensproblem blir løst utpå natta bare å komme seg ut i garasjen etter den jaegeren... da er alt en bagatell
Lommelom Skrevet April 7, 2012 Forfatter Skrevet April 7, 2012 Kjøpt meg Orginale M5 speil med autofold og varme + autoblend i iphone fylla dette går gæli hehe.Skål fokens. en Jægermeister skader ingen kun visa kortet som går til hellvete. Garantert jeg våkner i morgen og sier dette var et kanakende godt kjøp sanne mine ord Når jeg blir stor skal jeg bli større.... Barnslig ja jeg vet kan ikke noe for det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå