Larsinnj Skrevet April 5, 2012 Skrevet April 5, 2012 Da har jeg kommet hjem fra en liten kjøretur, etter å ha sett, og kjøpt en 76 mod E21 Peters cab! Jeg har ikke hentet den hjem enda, grunnet et skikkelig drittføre å kjøre med henger på, pluss at jeg ikke har lappen på henger. Skal se om det blir mulighet for henting neste uke. Bilen står helt nedplukket, og har fått sveiset det meste som er av rust. Så det jeg henter er egentlig et tomt skall med en haug av deler. Litt karosseriarbeid gjenstår før den er helt ferdig, bla. to små rusthull i bagasjerommet og et hull i skøyten mellom bakplata og det stykket nedenom bakskjermen. Motoren er en m20b25 med nyoverhalt topp. Innsprøyning osv er det originale k-jetronicen fra den gamle 323i motoren. Den originale 320i motoren var så dårlig at det ikke var noe å samle på. Eksos fra 323i følger med, med en endestuss på hver side, så frykt ikke. DTM-potta skal bort! Med på salget fulgte en nogenlunde komplett 323i (uoriginal) som ifølge selger er rustet fordervet. Jeg har ikke sett delebilen personlig, da den sto på en annen plass enn caben. I delebilen står et originalt Recaro stoffinteriør. Stoffet var ikke så bra, så det må nokk trekkes opp igjen. Blir vel trekt opp i skinn tenker jeg. Kan jo ikke ha cab med interiør i tøy? Det er mye arbeid for å få denne bilen på veien igjen, så jeg regner ikke med å ha den klar med det første, men den skal på veien igjen! Skal holde den mest mulig original tenkte jeg. Det er med to BBS frontfangere pluss Borbet A som er skrevet inn i vognkort. Senket med grønne fjærer står også i vognkortet. Har litt lyst på noen andre felger når den tid kommer. Borbetene er lakkert i sølv forresten, og ikke den rødfargen på bildene. Har ikke tatt noen bilder selv, men har en del som selger har tatt. Før nedplukking: Etter demontering og sandblåsing. Hele frontstykket var skåret i stykker, så det er helt nytt originalblekk fra BMW. Batterikassen var også skåret bort, så den er ny. Begge kanalene er byttet Rusta på bakplata. Det meste av understellsdeler er sandblåst og pulverlakkert. Motoren som skal i. Overhallet, og shinet.
Larsinnj Skrevet April 5, 2012 Forfatter Skrevet April 5, 2012 Gleder meg til den er hel og strøken selv! Har en liten tanke om farge og, men velger å holde det for meg selv foreløpig.
Pedi Skrevet April 5, 2012 Skrevet April 5, 2012 Åhh, kjøpte du den ja... Jeg tenkte på å kjøpe den selv, men siden jeg er på jobb ble det bare med mail for min del. Lykke til med bilen, det er bra at enda en Peters cab får en rettmessig eier. Jeg kommer til å følge med her, og håper at vi gjerne kan stå side om side en gang langt inni fremtiden. Jeg gleder meg som en drittunge til å få min egen på veien, men det er lenge til desverre
Larsinnj Skrevet April 5, 2012 Forfatter Skrevet April 5, 2012 heldig med denne Ja, jeg lever i troa om at jeg gjorde et godt kjøp! Slapp jo å gi to armer og et bein for den og! Ja Pedi, skal gjøre mitt beste for at denne skal bli strøken å gå mange år på veien enda. Men jeg tror det blir en ganske langsom prosess. Regner med du vet alt om det! Hadde vært gøy å stilt dem ut side om side på et treff når begge omsider er ferdig ja! Kan ikke være så mange av disse som er igjen nå? Var vel 111 stk som ble laget i utgangspunktet?
///MoePower Skrevet April 5, 2012 Skrevet April 5, 2012 Gratulerer er med ny bil. Blir spennende å følge denne, det er jo ikke noe alle har akkurat. Tenkte pedi drev og luktet på denne men ble jo litt overrasket når jeg så hvem som hadde kjøpt den.
Pedi Skrevet April 5, 2012 Skrevet April 5, 2012 Det er uvisst hvor mange som er "produsert". Det offisielle tallet som jeg klamrer meg til, er 110. Men jeg tror faktisk at det ikke er noen som virkelig vet det, for Peters bygde mange på begynnelsen og midten av 80-tallet, men det ble tatt noen "få" senere også. Er nok ikke så altfor mange igjen, men er nok minst 10 stk i Norges land. Eller gjerne flere. Men tror ikke det er så mange med skilt nei... Så derfor er det litt vondt å spore de opp. Har du fått en kopi av vognkortet til din bil? Hadde vært morro å se hva som står der ang cab ombygging... Tenkte pedi drev og luktet på denne men ble jo litt overrasket når jeg så hvem som hadde kjøpt den. Ja, jeg tenkte jeg skulle kjøpe den faktisk - men er jo på jobb, og det rant ut i sanden for meg...
Larsinnj Skrevet April 5, 2012 Forfatter Skrevet April 5, 2012 Gratulerer er med ny bil. Blir spennende å følge denne, det er jo ikke noe alle har akkurat. Tenkte pedi drev og luktet på denne men ble jo litt overrasket når jeg så hvem som hadde kjøpt den. Hehe, ja jeg virker kanskje som en sneversynt E30-kar? Neida, jeg er glad i det meste av gammel BMW, og har alltid hatt lyst på en sharknose. E30n mangler liksom den. E28 er fett, men det går jo nesten på 10tallsvis av de i bygda her, så det er uaktuelt for meg. E23 er kul, men litt for stor for min smak, E24 tror jeg er den peneste bilen bmw noen gang har laget, og en 2002 eller en E9 så meget høyt på listen. Har altså ikke tenkt så mye på E21 før, men når det dukket opp en som ikke var så veldig langt unna, og atpåtil en Peters cab, måtte jeg bare slå til! Satt drittnervøs for at noen her inne skulle se den, å hente den på timen! Det er uvisst hvor mange som er "produsert". Det offisielle tallet som jeg klamrer meg til, er 110. Men jeg tror faktisk at det ikke er noen som virkelig vet det, for Peters bygde mange på begynnelsen og midten av 80-tallet, men det ble tatt noen "få" senere også. Er nok ikke så altfor mange igjen, men er nok minst 10 stk i Norges land. Eller gjerne flere. Men tror ikke det er så mange med skilt nei... Så derfor er det litt vondt å spore de opp. Har du fått en kopi av vognkortet til din bil? Hadde vært morro å se hva som står der ang cab ombygging... Tenkte pedi drev og luktet på denne men ble jo litt overrasket når jeg så hvem som hadde kjøpt den. Ja, jeg tenkte jeg skulle kjøpe den faktisk - men er jo på jobb, og det rant ut i sanden for meg... Ok. Denne var vel bygd om i 86 om jeg ikke tar feil. Jeg trodde de tok dem rett fra samlebåndet, men de gjorde visst ikke det. Fikk med vognkort ja. Under merknader står det, godkjent med felger med den og den dimensjon, godkjent senket med grønne fjærer og godkjent ombygd til cabriolet.
NBCustom Skrevet April 5, 2012 Skrevet April 5, 2012 dette er skikkelig tøft! En kompis har også en e21 cab
Pedi Skrevet April 5, 2012 Skrevet April 5, 2012 Jeg tror ikke den er godkjent ombygget i 1986, den er nok ombygget før dette. Kanskje.... Papirene til Peters cabene i Norge forsvant i en brann på midten av 80-tallet har jeg blitt fortalt, så info registrert på E21 cab er loggført 1986. Skulle få mere info fra Fredrikstad trafikkstasjon en gang i tiden, men selvsagt så fulgte de aldri opp den saken...
635csi Skrevet April 5, 2012 Skrevet April 5, 2012 Pokker Lars, du som stakk av med denne ja Vi diskuterte heftig her i verkstedet om det var noe å slå til på, men vi kom vel fram til at det ikke finnes rom for å ha et sånt prosjekt stående over lang tid her inne i verkstedet der det er stor pågang ellers. Og så var den jo plutselig solgt til Øra fikk vi høre Men duverden for en flott bil du har skaffet deg Her skal jeg følge med. Får håpe du får fiksa fjøset du har tilgjengelig snart nå da
Tåmpen Skrevet April 5, 2012 Skrevet April 5, 2012 Vognkorte ditt ligger i bilen min om du lurer på hvor det er!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå