Lex-Talionis Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Hei. Var oppi i versktedet i stad og pusla litt med bilen, og så var min klåfingra lille sønn inne i bilen (my bad), men uansett så fikk han vridd på nøkkelen så starter dro rundt motor i ca 1 sek. Problemet er at regreima mi IKKE var satt på Hørte klakke lyd:( Så skulle jeg sette veiva på merket sitt igjen, men veiva kunne jeg bare snurre og snurre uten at det butta virka det som. Kam sto på merket sitt mens jeg gjorde dette. Jeg satte på reima igjen og dro først rundt motoren for hånd. Dette virka greit. Så kjinna jeg motoren på starteren. Heller ingen ulyder eller noe. Og komp hørtes lik ut. Noen som har noen innspill når det gjelder dette? Takker for svar. Espen
SweetBMW Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 skal litt til å bøye de så sett, så jeg tror du gikk klar. Jeg gjorde det samme og min funker
Lex-Talionis Skrevet April 7, 2012 Forfatter Skrevet April 7, 2012 ok, krysser fingrene Men når jeg prøver å starte den så vil jeg høre det med en gang om noe er krokete der?
SweetBMW Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Japp. Da vil ventilene lekke og den vil gå ruskete.
Lex-Talionis Skrevet April 7, 2012 Forfatter Skrevet April 7, 2012 Det gjør den fra før av Har bare et start mapp på sprutet.. Men vil det være noen ulyder som dukker opp hvis dem er bøyde? Men vil vel kanskje merke det vesentlig om det er noen som er bøyde. Men satser på det har gått bra
SweetBMW Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Ja altså du vil få en sylinder eller 2 som IKKE vil gå
Lex-Talionis Skrevet April 7, 2012 Forfatter Skrevet April 7, 2012 ja, men den gikk så vondt før også men får bare prøve og se Men vil ikke bli noe klakke lyd eller lignende om dem er bøyde?
paul Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Ja det er muligt å bøye ventiler med å dra rundt med starter! Du vil høre en mekanisk klikkelyd og bilen vil gå veldi ugjevnt, men som du skriver så driv du med mapping å bilen går litt ruskete.. Da ville eg tatt en kompresjons test før eg starta opp for å unngå å skade ventilsete. Det optimale ville vært å sette trykkluft på ned plugg hullet med ett manometer og stenge krane, trykket vil synke betydelig kjappere der ventilen eventuelt er bøyd. Eg gjorde det samme på en e30 323i for 15 år siden, måtte bytte 2 ventiler å slipe ventilsete. Eg startet den 2 ganger, den gikk kansje 30 sek totalt... lyden er ikkje til å ta feil av!! Better safe than sorry!!
Joachim_M5 Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Ta en leak-down test! (lekkasjetest). Da ser man det tvert. Meeeget stor sjanse for bøyde ventiler. Det er ganske mye power i en starter serru. En kompis bøyde 8 ventiler og slo av 6 vippearmer med starteren... Man trenger ikke nødvendigvis høre det om ventiler er bøyd. Er ikke så mye som skal til før det lekker, dessverre...
Lex-Talionis Skrevet April 7, 2012 Forfatter Skrevet April 7, 2012 Oki.. Tok av toppdeksel nå og der lå det 2 knekte vippearmer eksos siden på nr 1 og innsug på nr 4. Tror du ventiler har klart seg da ? Siden vippera som ga etter. Leakdown test? Hvordan gjør man det? Har kun utstyr til å sjekke komp.
Lex-Talionis Skrevet April 7, 2012 Forfatter Skrevet April 7, 2012 Hehe:) neida, er ikke så ille;p han er bare 4 år så han skjønte det ikke jeg som lot han drive inne i bilen
bricks Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Hehe:) neida, er ikke så ille;p han er bare 4 år så han skjønte det ikke jeg som lot han drive inne i bilen Bare flott å la ungene være med å skru, har mange flotte minner fra min tid i lag med pappa, bruker å si det at alt jeg har lært om verktøy/praktiske egenskaper har jeg fra den tiden
LarsBMW Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Hadde nok tatt av toppen og sjekka litt her. Du kan ha ødelagt styringene, det kan være knekt av deler av ventilen som ødelegger sylinderen din. Evnt. må du skaffe et kamera du kan se nedi der med.
Joachim_M5 Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Bare å ta av toppen med en gang og få sjekka styringer og ventiler. Kan så godt som garantere deg at du finner bøyde ventiler.... :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå