Gå til innhold

m30b35 turbo, starter ikke -dysene spruter ikke-

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan nesten virke som om den ikke klarer å dra rundt motoren. For jeg tok startkabler fra en annen bil og prøvde, for å sjekke om det var batteriet som hadde for liten strøm. Prøvde også å dra en annen starter rundt med strøm direkte fra batteriet, det gikk rundt som bare det. Kan det rett og slett være at jeg har klart å montere starteren feil når jeg satt den i?

Skrevet

er ikke startsperre på m30b35. Den slår inn, men drar ikke motoren rundt. To en sjekk med å ta et skrujern som leder mellom pluss og den kabelen som går inn til startmotoren, for å tvinge den rundt. Men det ble ikke noe bedre av den grunn. Jeg lurer rett og slett på om jeg har klart å montere girkassen/svinghull/starter feil. Men girkassen vil vell ikke på visst den ikke er montert riktig? Skal prøve å dra rundt motoren etterpå, når jeg får 36mm pipen.

Skrevet
Du nevnte ikke hvilken bil den var satt inn i.. :P

Du får oppdatere etter du har prøvd å dra rundt!

kan virke som om motoren ikke turner, jeg gadd ihvertfall ikke å ta i for hardt i frykt for å ødlegge noe. Får ta ned kassen i morgen å inspisere

• 2 months later...
Skrevet

nå turner motoren, men har hverken gnist eller bensin. Noen som har forslag til hva feilen kan være? hva er det som må være koblet til for at motoren skal starte?

Skrevet

Har feilt søk litt mer nå uten hell, har spenning følgende plasser:

- coilen (alle tre punktene)

- dysene

- hjernen

har noen bilder for å ilustrere målingene:

aripskgdvnmofsa7crhf.jpg

Spenning på pluggen der med hjernen

ntxcfl4l9e7o4pmgl5hw.jpg

Spenning på coilen

w5nyw1dxoz5rxp5sbbqs.jpg

Spenning på dysene

Bensin pumpen starter ikke, så får ikke bensin frem i systemet. Hvor sitter bensin pumpe relle, så jeg kan måle spenningen der?

Har sjekket at følgende er koblet til

- Veivsensor

- Oljetrykksbryter

- Oljenivå sensor

- Temperatur sensorene

- Gasspjeld sensor (bygget om fra orginal til en fra automat for å få TPS)

- LMM (har koblet om for å få temperatur sensor istedenfor lmm)

- Motor jording

Ting som ikke er koblet til:

- Lambda (har breibands lambda koblet til sprute)

- Girkasse sensorene (2 ledninger)

Noen flere bilder:

vgl2ops85izs3cwyis6o.jpg

motor jording

hsh15ye12ndbttuwc16l.jpg

Veivsensor (har også referanse fra plugg ledning nummer 6)

hylc14tkmu0aenawhbyo.jpg

temperatur følere

Skrevet

Hmm.. Går bensinpumpa? Kommer det bensin frem til dysene? Funker eventuelt bensinpumpa om du kobler størm direkte på den?

Skrevet

Kan være greit å feilsøke begge symptomene litt til å starte med. Kan være en felles ting som gjør det (Hjernen, eller defekt veivsensor feks) eller kan være to ulike problemer.

Veivsensor kan forresten ohmes for å se om den er riktig. Står på nettet en stand hvor mye ohm som skal være i kablen.. Tror det er 550ish ohm, uten at jeg kan si det med sikkerhet.

Skrevet

har 2 hjerner og datasprut tilgjengelig, så skal være dekket der. Skal begynne å måle litt på rellene for å se hva status er der.

Skrevet

Har spenning til pumpen, men har ikke prøvd å tvangsstyre pumpen enda.

92g1xpcg7o1mdcxakjib.jpg

Men hvilken av disse kontaktene er det som er til bensinpumpen? Målte med multimeter for å finne ut hvilke det var spenning mellom.

zbv6bk05h6auduu5fy0w.jpg

Har lest litt rundt og kanskje funnet en feil tror jeg.

o3x4792dkslretu3necr.jpg

Er ikke spenningen litt lav her? dette er jo den plassen som leverer strøm til hjernen og alle rellene. Har målt på hoved relle (det hvite) og får samme spenning der. Har også samme spenning på tomgangsregulatoren, her skal det være 12v. Skal det være 12v her eller? Det kan jo være en forklaring på at jeg får hverken gnist eller bensin.

Skrevet

Vet ikke noe om det du posta nå, men kom på at det er to store sikringer på e34. En under panseret og en under baksete tror jeg. Kan jo sjekke de, samt trippelsjekke småsikringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...