Gå til innhold

m30b35 turbo, starter ikke -dysene spruter ikke-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan sikkert måle litt i morgen jeg. Legg ut noen bilder eller noe av hva du vil ha mål av da, så skal jeg få gjort det i morgen formiddag! :) kan sjekke litt over det du har lagt ut bilde av også da.

Skrevet

noen som kan bekrefte eller avkrefte om det skal være ca 12v+ på det plusspungtet fremme med hjernen? Går en ledning fra det punkte til rellene, hjernen og ut på ledningsnette. Måler samme spenning på både tomgangsregulatoren og hovedrelle som på dette plusspungte.

Skrevet

her er plassen jeg snakker om:

aripskgdvnmofsa7crhf.jpg

Skal det være 12v her? Denne ledningen kommer jo fra batterie og skal gi strøm til hovedrelle og hjernen. er 99% sikker på at det skal være 12v her, men gidder ikke å brenne elektronikken med å gjøre en feil.

Skrevet

Tror jeg har kommet frem til at jeg må ha dårlig jording evt en kortslutning en plass. Når jeg kobler fra hjernen får jeg batterispenning ved det målepunktet. Ved tilkobling av hjernen får jeg et spenningsfall på 10v. Noen som har noen ideer angående hva som kan foresake dette? Måler også bare ca 0.5v ved CPS (crank posision sensor), her skal det være 5v. Vurderer nesten å rive av hele ledningsnette og lage et nytt ett.

Skrevet

viste seg å være den 50A sikringen som var gåen. Så nå har jeg gnist og bensin frem til dysene. Men dysene åpner seg ikke. Har simens deka 4 88lb dyser. Bruker kdfi 1.3, har kontakt med sprute og får justert litt forskjellige ting, men dysene åpner seg ikke. Noen som vet hva det kan være?

Skrevet

har 12v mellom +kontaken ved dysen og jord, men får jording frem til dysene. Så er 0v over dysene. Kan dette være et ødelagt bensin relle? eller ville ikke bensin pumpen startet med et dårlig relle? Skal prøve med et annet bensin relle i morgen. Bensin relle kan jo ha tatt kvelden når 50A sikringen på strømtilførselen røk.

Skrevet

Ikke for å være en ufin, men det er da vel strengt tatt et fåtall i verden som er fornøyd med Megasquirt eller sprut med andre navn som har megasquirt innmat og software...

Forundrer meg til stadighet at det fremdeles finnes folk som tror de skal spare penger på å montere dette forpulte skrotet.

Det finnes faktisk brukte top-notch sprut (f.eks Nira, Autronic og Vipec) tilsalgs for 5-7 lapper.

Som sagt, ikke ment for å lage dårlig stemning og være surkuk, men irriterer meg blå på stadige tråder med folk som plages med slikt skit. Merkelig at vi ser minimalt slike tråder fra folk som legger pengene sine i skikkelige sprut..?

En annen sak er at de fleste som selger Megasquirt og lignende stort sett ikke sitter inne med kunnskapen som trengs for å hjelpe de som er kjøpere med eventuelle problemer de får...

De skal bare selge stæsj fra nettbutikken sin!

Keep up the good work! :)

Skrevet

bilen er startet, og probleme løst. viste seg å være en gåen sikring til bensinpumpen, den må ha røket under feilsøkingen. For det ble konstantert at pumpen gikk i starten.

Er fornøyd med sprute så langt, har ihvertfall ikke noen dårlige erfaringer med det enda. Bare til å bruke medfølgende programvarer så funker det fint.

Tror også at de fleste som kjøper kdfi er som meg, helt grønn innen datasprut. Derfor ser du flere som har problemer med de da de ikke helt vet hva de driver på med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...