EliteWolf Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Hei. Jeg har en kjøpt en påkjørt E36 318i Automat 92 modell, av en kamerat og kunne trent noen tips. Motoren starter og går som en klokke (eneste er ventil løfterne som bør byttes snart) Problemet med bilen, som jeg ikke har helt svaret på, er hvorfor den ikke vil bli satt i gir. Som dere ser på bilde her, så er bilen kræsja på vestre side, og vangen er fortsatt bøyd (ca 10 mm), og motoren er trøkt noen mm innover, samt så er forstillinga litt skreiv. Hvis vangen rettes, regner jeg med at motoren vil komme seg någenlunde rett også, vil jeg da kanskje bli kvitt problemet med at den ikke setter seg i gir? Det høres ut som den prøver, men at den ikke får helt kontakt, akkurat som at gira subber, eller at lyden man får på en manuell bil når man ikke får satt bilen skikkelig i gir! Samt så er jekk kanalene på bilen sveisa igjen, så dvs. jeg ikke får bilen på en jig! Noen gode ideer for å få retta vangen bilen, uten å måtte borre opp, eller fjerne sideskjørta? Mulig med jekktalje, eller er det noen som har bedre ideer? Håper noen er litt lystene på å hjelpe meg litt her, kjedelig å ha en så vakker bil, uten at den får fløtta på seg!
Are. Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Så slettes ikke ille ut det der. Min var mye værre, men hadde ikke noe problem med at motoren var flyttet. Til meg var hele rammevangen bøyd rundt motoren og støtdempertårnet flyttet 10mm innover mot torpedoveggen. Sjekk om bærebruene er bøyd, og mål fra støtdempertårnene og inn mot torpedoveggen. Sjekk også om travers har flyttet på seg, eller om det kun er motorfestene som gjør at den er flyttet. Jeg spente opp bilen min mellom murveggene i garasjen med store trebjelker mot rammevangene, før jeg satte imellom en oppretterjekk mellom de. Så er det bare å jekke til ting er på stell. På støtdempertårnet laget jeg et feste som ble skrudd i topplageret. Da kan du bruke jekktalje og kjetting til å dra den ut.
Mexos Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 Er nok giroverføringen som har fått seg en kakk. Er slik oppretting lovlig? Helt ærlig syns jeg det er ganske sykt at folk står og retter rammeskjeve biler hjemme i garasjen, og sender de ut på veiene etterpå.
Are. Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 Hva i all verden skal være så farlig med det? Sålenge traverser står rett og hjulvinkler foran og bak er riktig ser jeg ingenting galt med det. Rammevangene foran dempertårnene er kun med på og holde fangerskinne, front etc. Er vel ikke mindre farlig at en salgskonsulent står hjemme i garasjen å plukker ned både for- og bakstilling og bygger turbomotor
Mexos Skrevet April 8, 2012 Skrevet April 8, 2012 Hva i all verden skal være så farlig med det? Sålenge traverser står rett og hjulvinkler foran og bak er riktig ser jeg ingenting galt med det. Rammevangene foran dempertårnene er kun med på og holde fangerskinne, front etc. Er vel ikke mindre farlig at en salgskonsulent står hjemme i garasjen å plukker ned både for- og bakstilling og bygger turbomotor Akkurat fremre rammevanger er ikke det verste nei, men generelt så burde skadebiler bli behandlet av fagfolk. Å løsne og feste bolter og muttere blir litt annerledes enn å jigge en bil uten ordentlig utstyr.
EliteWolf Skrevet April 21, 2012 Forfatter Skrevet April 21, 2012 Takk for svar! Har fått retta vangene, og løfta motoren, og trenger da nye motorfester, de er litt lekk, og løse, som dere kanskje ser på bilde? Har målt fra dempertårna og de er i riktig posisjon, og traversen ser rett ut, men vet ikke helt, har ikke fått målt enda. Men om traversen skulle være skeiv, blir det mye jobb? Og hvordan gjøres det?
EliteWolf Skrevet April 21, 2012 Forfatter Skrevet April 21, 2012 Vel hovedproblemet er da at bilen ikke setter seg i gir, men dette løser seg kanskje når jeg får på plass med nye motorfester, og motoren i riktig posisjon? Eller kan det være noe krøll i girkassa?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå