cadekon Skrevet April 7, 2012 Share Skrevet April 7, 2012 Først å fremst så må æ bære beklage før mange innlegg på kort tid, men har verkeli tidspress på mæ te å få motorn i gang Men det som e probleme her e at æ har hatt motorbytte på en 318is (e36) tel en 320i (henta fra e36 å kjørt den sjøl inn i garasjn før demontering) har tatt over komplett motor,motornett å bensinpumpe så skjønna ikje koffør den ikje starta :S bægge bilan e 92 mod å importert ifra tyskland i 97 så trudde først det hva startsperra på hjærn, men ser på enkelte inlegg her at startsperra ikje kom før på m52 motora, men det som hovedsakeli e probleme e at : - får ikje gnest på pluggan - får ikje bensinpompa tel å gå ( funka på tvangskjøring men verka ikje så dysn åpna sæ iogmed at pluggan e tørr ) - og som sagt så verka det som dysn ikje åpna sæ E det nån så har vært borti denna motorbyttinga før eller har nån generelle tips tel kor æ kan finn tak i info/koblingskjema tel de her 2 motoran ? takk på forhånd :* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet April 7, 2012 Share Skrevet April 7, 2012 For meg så virker det som det mangler et signal fra posisjonen til veiva. Enten det ligger i selve veivsensoren, ledningsnettet eller hjernen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet April 7, 2012 Share Skrevet April 7, 2012 Bruker du hjerne fra B20 en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cadekon Skrevet April 7, 2012 Forfatter Share Skrevet April 7, 2012 Ikje godt å sei ka det e, men har bære hørt at alle importerte bila fra tyskland kjæm me startsperre, entn på tenningslåsn eller sentrallåsn, men verka ikje som æ har nåk sendarvi nøkkeln å heller ikje nåkka ring rundt tenningslåsn... Sentrållåsn min har heller ikje funka på 1 år så vanskeli å sei :s mene ja bruka hjærne som sto i 2 litern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet April 7, 2012 Share Skrevet April 7, 2012 Det er ikke startsperre på den med mindre det er noe uorginalt ettermontert på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cadekon Skrevet April 7, 2012 Forfatter Share Skrevet April 7, 2012 Hmm har du/dåkker et anna tips då? E jo litt spesielt at den kutta alt som ei startsperra ska jør, får bensin fram tel dysn men ikje ijønna, å donormotorn bei kjørt inn før 3 daga sia så den kan jo ikje bære plutseli bi ødelagt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet April 7, 2012 Share Skrevet April 7, 2012 Sjekk at disse ledningene er koblet riktig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cadekon Skrevet April 7, 2012 Forfatter Share Skrevet April 7, 2012 Æg e ganske sekker på at de e kobla tel, den ifra diagnose pluggen e æ litt usekker på, men ska kjike seinar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cadekon Skrevet April 7, 2012 Forfatter Share Skrevet April 7, 2012 Som du ser på bilde under så e minusen kobla tel under diagnosestikken, det andre du ser der e bære skøyting fra batterie pga batterie i den andre biln sto bake. Det æg stussa litt på her e om det ikje ska kom pluss inn tel sekringsboksn iogmed at kabeln e rød, e den samme kabeln som går ned te motorn ifra førdelingsgreininga som ligg i boksn over motorn. Her bynn mann å kom inn på nåkka æ lura litt på, denna "pluggen" som kjæm ifra den tanken på bilde 2 under her, ska den bære ligg laus i motorrommet ? ser ingen plassa der den kan stå Ser dog at æ en plugg ekstra på motornette enn æ har i ledningsnette tel biln, har prøvd å finn koblingskjema tel bægge motoran på både bimmers å google men fint lite æ kan bruke, lure litt på om æ kanskje må stokke om på nån av pluggan. Må bære beklage dårlie bilda men hva det bæste æ kun få tel så seint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yahhh Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 hmm den ledninga spm va kobla oppe med veivsensorn som du sa va sotte rett i jord...to den til jord i går neij?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yahhh Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 den som kommer ut av tanken eller d e vell et filter d derre..den e vek t å tappe den/slipe trøkk å bensinsystemet...men finn nu ut om du har sotte bensinslangan rett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yahhh Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 sjekk: Veivaksel sensor.kan føre til ikke gnist eller bensin. Camaksel sensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cadekon Skrevet April 8, 2012 Forfatter Share Skrevet April 8, 2012 e æ litt usekker på, men bensinslangan e rett nu. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 Pkt. 1 Hvis du vil ha hjelp så skriv bokmål. Det er flere ting her jeg må lese å spekulere ut hva betyr. Når det gjelder strømtilførsel så legg merke til at det er 2 ledninger som er lik den du har bilde av. Det er den som kommer ut fra kabelstrømpa fra motornettet sist som skal til jord Den som kommer fri fra strømpa først skal til pluss under tllkoblingspunkt som er på 320 På ditt første bilde ser det ut til at du har 2 jordingspunkter? Hva er den andre? De store koblings-kontaktene tror jeg ikke du skal du ikke tenke på. De har riktig antall pinner bare at de er beregnet på andre modeller/utstyr. Det jeg savner på bildet ditt er 3 løse releer som skal være i nærheten av sikringsboksen din. De er hoved rele for det meste av det du mangler. På bilde nr 2 så henger det en løs kontakt i øvre del av bildet. Skal den være slik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 Pkt. 1Hvis du vil ha hjelp så skriv bokmål. Det er flere ting her jeg må lese å spekulere ut hva betyr. +1 Forferdelig slitsomt å sitte og måtte tyde masse setninger. Det ender konskvent opp med at jeg ikke gidder å tilføye tråden noe info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå