BmOle Skrevet April 7, 2012 Share Skrevet April 7, 2012 Hei, sitter og googler men finner lite av det jeg lurer på.. Vil skifte fra automat til manuell girkasse på min E-34 vanos motor. 24 ventils. Har 2 girkasser, identiske fra en 518 motor. Getrag 260. Er den kassa grei og sette på? Har 518 delebil stående, så jeg tar mellomaksling og girkasser fra den, samt cluthpedal og veskebeholder. Har hørt man "må" bruke svinghjul som er til manuell, og ikke automat. Stemmer det? Har også funnet ut att man må få skiftet ett lager på motor, (utløserlager)? Burde vel også få skiftet til sterkere cluth? Hvordan gjør jeg det med cluthpedalen? Og hvordan er det og få godkjent dette? Skal ikke bytte Diffen eller noe. Men vurderer litt råere bremser Noen som vet, eller har gjort dette før ? Hadde vært veldig greit med litt innfo før jeg bestemmer meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet April 7, 2012 Share Skrevet April 7, 2012 Står endel her Har hørt man "må" bruke svinghjul som er til manuell, og ikke automat. Stemmer det? Ja du må bytte svinghjul da "svinghjulet" på en automat bare er en startkrans. Har også funnet ut att man må få skiftet ett lager på motor, (utløserlager)? Du må også bytte svinghjulslager. Og hvordan er det og få godkjent dette? Trenger ikke godkjenne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmOle Skrevet April 7, 2012 Forfatter Share Skrevet April 7, 2012 Står endel herHar hørt man "må" bruke svinghjul som er til manuell, og ikke automat. Stemmer det? Ja du må bytte svinghjul da "svinghjulet" på en automat bare er en startkrans. Har også funnet ut att man må få skiftet ett lager på motor, (utløserlager)? Du må også bytte svinghjulslager. Og hvordan er det og få godkjent dette? Trenger ikke godkjenne. Takker så mye for bra svar, og fin tråd du linket meg Skal lese gjennom og snappe opp litt der Har en 520 motor, 24 ventils non vanos. Kan jeg ta svinghjul fra den? Er vel kanskje litt vektforskjell på 520 og 525 svinghjul? Isåfall, hvordan vil dette gå? Regner med ryggelysbryter er lik og bare er og klipse på ? Om bilen har startsperre koblet på kasse, så er det vel like greit og lage en bryter til denne på en skjult plass? om det går uten for mye ledningsarbeid Og, for og være heelt sikker, så går det vel og ta 518 mellomaksling? siden det sto manuel i denne. Better safe than sorry Ble kanskje litt mange spørsmål, men dere får svare på det dere kan, og takker for all hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå