Gå til innhold

E28 528 -> 535. Fjusker på lavt turtall og litt gass?


Haakjin
 Share

Anbefalte innlegg

Akkurat satt neddi en M30B34 i min 528. Motor starter og går så og si normalt på full gass. Men ved cruising og normal kjøring, hakker den å smeller å fjusker. Etter en lang kjøretur tok jeg ut alle pluggene, de var kritt hvite, som tilsvarer for lite bensin eller for mye luft?

Jeg satte på komplett 2.8innsug med dyser, btr, tps, spjeld og fuelrail ifra B28n? Fordi flere har påstått at b28 har samme dyser o.s.v som B34? Jeg begynner nesten å lure på om det ikke er det? Fordi realoem.com viser ett annet delenummer på dyser og spjeld hvertfall?

Det jeg har prøvd til nå er: Ny Lmm, ny hjerne, fordeler/rotor, bensinfilter.

Veldig irriterende denne feilen, noen som har noen tips? Den går forøvrig veldig ujevnt på tomgang også.

Mvh

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan gi meg delenummer , eller nummer på orginal dysene på en M30B34 da?

Igår sjekka jeg ut litt

De som sto på 2.8 innsuget som jeg bruker sto det 0 280 150 714, det samme sto på 735 dysene. Men ovenfor det delenummeret var det ett annet nummer. På b28 dysene sto det 646, og på B35 dysene sto det 742? Noen som kan forklare dette? Så prøvde jeg noen S38B38 dyser, men da drokna den bare.

Trenger hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett spjeld er vell ett spjeld. Nei, spjeldet som står på følger med 2.8 innsuget og er identisk med det som sto på 3.5 innsuget. Du tenker på tps eller? Hjernen er fra B34n, og når jeg tok av tps ledningen var det fortsatt ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om du får falsk luft inn via en sprekk i belgen eller noe? Vet at min er vond som fy for dagen, og det er fordi den går altfor rikt og surt da det kommer falskluft inn via koblingene til tomgangsregulatoren (nekter å kalle det for tomgangsmotor)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det kan hende det har mye med vakumlekasje å gjøre, det er sant, men det vill vell bare gjøre utslag på tomgang? og ikke på svakt turtall? jeg hører en slik ''vakumlekasjelyd'' fra motor, men det jeg har kommet fram til er at det er bare lyden fra filteret. MEN kan få sjekka et par ganger til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, b28 har den regulerbare bimetall tomgangsreg. som sitter fast på toppen DC styrt. mens b34 har puls styrt" den svarte som også er på b35 "e32 e34"

joda, det er sant. jeg tenkte mer på mellom e34 og e28 f.eks.

bytter du om følerne på kassa går den ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir virkelig ikke klok på denne motoren! Sikkert en liten forbanna bagatell igjen.

I helga har jeg prøvd/gjort:

- Skiftet toppakning og alle pakninger ellers, sylindervegger og stempler såg bra ut. Monterte sammen igjen, fortsatt like mye fjusk.

- Skiftet Hjerne, lmm, tps, tomgangsregulator

- Skiftet hele motorledningsnettet.

Fortsatt så fjusker den og smeller. Kjørte meg en litt lang tur, tok jeg ut pluggene med engang, så var fortsatt 5 av 6 plugger kritthvite. Og jeg tror den får nokk bensin, bare for mye luft. Er disse M30ene så veldig kresne på luft da? Må jeg bruke org luftfilterboks for å få til noe? Jeg har foresten prøvd det også, uten hell.

Beklager alle skriveleif midt på natta når jeg er lei, frustrert og trøtt ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...