ghostrider Skrevet April 9, 2012 Skrevet April 9, 2012 Vifta foran radiatoren går på fult turtall når jeg kjører. merker ingenting på temeratur på motor eller noe annet. AC er skrudd av. Bråker mye, og overdøver motorlyden når jeg står på tomgang. Den starter ikke opp med en gang, men når jeg har kjørt en stund. Får ikke opp feilmeldinger i instrumentpanelet. Kan dette være skadelig, og er det noen som vet hva som kan være årsaken?
ls44mm Skrevet April 9, 2012 Skrevet April 9, 2012 Min begynte også å gå litt oftere en stund, tenkte ikke noe over det. Tempen på motoren var grei også. Pluttselig en dag så puffa hele kjøler´n min og der stod jeg. Var sprekk i den gitt. Sjekk din å er du snill. Kanskje du sparer deg for en overaskelse. Sier ikke det er det som er problemet altså, kan være noe elektrisk.
oleo Skrevet April 9, 2012 Skrevet April 9, 2012 Er det 3 eller 4 ledninger inn til vifta? Har du tre ledninger så styres hastigheten med et pulstog fra hjernen. Hvis du har 4 ledninger så er hastigheten spenningsstyrt... (og da har du to motstandere på selve vifta). Gjør et søk i trådene her... Det er skrevet endel om begge typer vifte.
Bmwrob Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Er som regel viftemotstanden som tar kvelden som fører til dette.
Ballder Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Er som regel viftemotstanden som tar kvelden som fører til dette. Ikke på den vifta der nei. Jeg har forøvrig bare erfaring fra den utgaven med 4 ledninger, og den vifta har 3 hastigheter, derav to av disse er styrt av temp på varme siden av aircondition anlegget, og også avhengig av at motstander som er montert på selve viftemodulen er i orden for at det skal fungere som det var ment. Full speed derimot skal kun kunne aktiveres dersom motor temp blir for høy, og har misjon som nødkjøling av motor. Termoswitchen til denne mener jeg du skal kunne se på radiatorens venstre side sett forfra. Anyway. Kan være at motor har en noe høy temp mot hva den normalt skal ha, og da muligens en god ide og sjekke kjølesystemet for lekkasje (som nevnt lenger opp) vannmangel/sirkulasjons svikt osv.
helgeb Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 sjekk trykksensoren på ac-røret, h.s. i motorrom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå