Thundercoil Skrevet April 9, 2012 Share Skrevet April 9, 2012 Hei Hjelper svigers med gamle merce-bersen hans (div. service) Og det er en feil jeg ikke finner ut av, og lurer på om noen her har vært borti lignende og har noen tips til hva som kan være gale. Det har seg slik at "motoren" tuller seg når den er mellomvarm. MB-verkstedet trodde det var bensinpumpe, så det ble byttet to pumper for 9000,- nylig, uten hell. Man kan f.eks. kjøre en kort tur på butikken, så vil den ikke starte når man kommer ut igjen. Eller så kan den finne på å kubbe 2-3 ganger på en 5km strekning, dersom man triller sakte eller slipper gasspedalen for å overholde vikeplikt/stoppskilt eller lyskryss osv. Men hver morgen når den er kald, starter den på første, og Svigers kan kjøre den fra Bergen til Dale utenfor Voss på jobb, uten problemer og den går som om ingenting er gale, hele strekningen. Når han f.eks. kjører i 4-5 min. til nærmeste butikk, må han bare ta seg en kaffe og litt tebrød og vente i ca. 30 min før den starter igjen. Jeg har ikke feilsøkt noen komponenter enda, da jeg må finne ut litt nærmere hva det kan være. Det med kubbing i lav fart, minner om MAF-trøbbel på dieselbiler, men vet ikke hvordan en defekt LMM kan påvirke bensinbiler, utover fusking etc. Ellers har jeg fundert på en evt. lamdasonde, eller kanskje noe lignende som kamakselsensor og veivføler som mange eldre BMWer sliter med. Derfor spør jeg her først, om noen har vært bortpå eller hørt om lignende, før han må legge ut enda flere dyre dommer, og evt. handle inn deler slik at jeg kan prøve og feile. Takker på forhånd for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå