AlXz Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Hallo! Noen som vet om dette er mye arbeid ? Først.. hva er forskjell mellom m52b20 (enkelt vanos) og m52tüb20 (dobbeltvanos) motorene mtp deler (dynamo, servo, lmm, hjerne, elnett, coiler, eksosmanifolder, motorfester, svinghjul) ?? Og 2.. hva er forskjellig på motor fra e39 vs e46 ? Bunnpanne ?Oljesil/pickup ?Peilepinnerør ?Motorfester ?Elnett ?Hjerne/styreenhet ?Eksosmanifolder ?Temp givere, eller andre følere/givere ?Annet ? Takker veldig for alle svar og tips her! =)
Bmwrob Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Samme arbeid som å bytte til en v motor.. Bytt ledningsnett. Er to forskjellige motorer..
kapiox Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 tror jeg vet omen som puttet en e46 motor i en e39 vertfall, sålenge bunnpanna er bak traversen så fynker det, er ikke helt sikkert, men 99%, rett meg visst jeg sier noe feil
Bmwrob Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Da er det isåfall en E39 som ble levert med dobbel vanos fra før av.
Bmwrob Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 E39 ble levert med både M52Bxx motor og M52TUBxx motor. E46 ble levert med M52TUxx og M54Bxx.. Da passer E46 motor som er M52TUxx i en E39 som har M52TUxx fra før av, bare å bytte bunnpanne og (kanskje) flytte et elr to motorfester over. Fra ombygging av m52bxx motor til M52TUBxx motor er nok verre, da det har annerledes el nett selv om det er rekke 6.
///Naitsirk Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Er ikke noe problem å få til i det hele tatt. Flytt over motorfester, få tak i e39 ledningsnett, få tak i komplett eksosanlegg og radiator med tilhørende slanger , legge opp clutch switch og få tak i komplett dme/ews 3,3 kit så er du good to go. Resten er som vanlig motorbytte..
AlXz Skrevet April 10, 2012 Forfatter Skrevet April 10, 2012 Takker for svar folkens! =) Bunnpanne på e46 og e39 er lik ? Er det mye anderledes plasseringer av punkter og komponenter på e39 motor-elnettet VS e46 motor-elnettet? Eller er det mulig å skjøte litt ledninger og bruke e46 nettet ? E39 m52b20 eksosen er veldig forskjellig fra e39 m52tüb20 eksos ? Dme + ews3 boks + nøkkel chip fra e46'n finnes. Radiator på e39 m52b20 og e39 m52tüb20 er ulik altså ? (eller kun slangene pga termostathus, rør på motoren?) Den clutch switchen, sitter den på pedalkassa? Det er noe eget m52tübX har og ikke m52bX ? Mye spørsmål her nå.., men takker veldig for svar =)
AlXz Skrevet Juni 10, 2012 Forfatter Skrevet Juni 10, 2012 Hvilken funksjon har den clutch switch'n ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå