Bmw_325i_ Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 hei handlet meg e30 rett over jul som var ett "påbegynt" prosjekt av en eller flere som tydeligvis IKKE har hatt allverdens med peiling. så i ettertid at den bilen har vært prøvd solgt her på bimmers forumet. Det var ihvertfall ingen tegn på intelligens mtp hvordan denne bilen har vært satt sammen på. Men grunnen til at jeg kjøpte bilen var rett og slett fordi de fleste "riktige" delene satt der. har nå brukt 2mnd på å bygge sammen bilen å få alt på stell. så slenger ut litt bilder av prosjektet etterhvert som ting blir gjort spec liste: alu innsug (ppf) enem z45turbokam nuke justerbart kamdrev billet vippearmer max porta topp ppf grenerør precision turbo m50 stempler m50 råder nye råde lager nye bærelager arp i topp og bunn stødgørdel fra ppf oljekjøler oppgradert oljepumpe pianotråd i blokka aeromotive "style" lineær btr nuke performance fuelrail 2x bosch 044 pumper 40ltr fuelcell an koblinger hele veien + stålspunnede slanger 2.5l fuelcatchtank msd 6a tenning med 1enkel coil haltec e6k datasprut sachs 618 trykkplate sachs 4pk sinterclutch 3.5" rustfri eksos hele veien alu radiator (fra ie) stor fmic 3" rørgater 525 tds girkasse 4 bars mappsensor brebandslamda ++++ oppdaterer fortløpende bilen skal re-mappes hos christer på pbc 17 april. blir spennende å se hva effekta blir. hva tror folket? lite stemningsbilde
BilBruker Skrevet April 10, 2012 Skrevet April 10, 2012 Stilig, hvor mye satser du på? Tipper 380ish på hjula. Stå på, og kom gjerne med flere bilder av tralla! Så ut som det var et passe gromt stuk på denne
Bmw_325i_ Skrevet April 10, 2012 Forfatter Skrevet April 10, 2012 satser på rundt 480hk i motor flere bilder og spec på resten av bilen kommer. mvh sondre
Bmw_325i_ Skrevet April 10, 2012 Forfatter Skrevet April 10, 2012 slenger ut litt bilder etterhvert syns det blei passe med 9.5x17 og 25mm skrudde H&R spacere foran samma bak også. neste prosjekt innvendig er bur, brannvegg baki og alu dørkeplater i gulv sjåfør/passasjerside.
Bmw_325i_ Skrevet April 22, 2012 Forfatter Skrevet April 22, 2012 bremsinga blei ikke helt etter planen. men fant ihvertfall ut at jeg har en skuddsikker motor som tåler det meste bremset opp til 7250rpm. hentet ut beskjedne 380hk og 450nm i motor grunnet høyt baktrykk i turbo. så nå er neste prosjekt å få bytta ut til fordel for en mer effektiv. forslag til hva som kan passe denne? satser på rundt 500tallet i motor neste gang vi skal i dyno å da ska vi opp i 8000! satser på en finere kurve neste gang.
Bmw_325i_ Skrevet April 22, 2012 Forfatter Skrevet April 22, 2012 legger ut litt bilder fra bremsinga hos krb
NBCustom Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Artig det her Sondre:) Satser på lokale tåkebyger som siger over til Bingen i sommer i fra Simonstranda:)
Bmw_325i_ Skrevet April 22, 2012 Forfatter Skrevet April 22, 2012 hehe.. skal ikke se helt bort ifra det nei nå er bilen snart klar. reise nedover å hente bur hos pedersen en dag nå så.
martinwenberg Skrevet April 22, 2012 Skrevet April 22, 2012 Ser ut som et artig prosjekt det her. Følger med
Bmw_325i_ Skrevet April 23, 2012 Forfatter Skrevet April 23, 2012 spesielt det med denna turbon her. står precision på eksoshuset men på kompressordelen står det "T70" å det er noe av kinakvalitet. hentet effekta med 1.57kg ladd. men når man har en bitteliten eksosdel som ska klare å mate den kompressordelen der så byr det på problemer som baktrykk og høy eksostemp. så skal ha ny turbo nå. men aner ikke hva ennå. hvis noen har forslag til turbovalg så hadde det vært fint skal ha en som er med "hele" veien. prøve å få så langt register som mulig.
|Ole| Skrevet April 23, 2012 Skrevet April 23, 2012 Precision 6265 passer perfekt til min, den burde du prøve...No er vel den utgått, den nye heiter vel 6266 trur eg...
driftern Skrevet April 23, 2012 Skrevet April 23, 2012 Jeg ble i værtfall meeeget fornøyd med min 6266 Vet ikke om du har sett kurvene mine, men har jo litt ulike motoroppsett også da så blir nok ikke helt likt men På facebook under volden racing finner du kurvene mine
Bmw_325i_ Skrevet April 23, 2012 Forfatter Skrevet April 23, 2012 jeg får se litt hva jeg skal gå på med. men må ha ny hvertfall åssen wg kjører dere da såfall?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå