Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei :)

handlet meg e30 rett over jul som var ett "påbegynt" prosjekt av en eller flere som tydeligvis IKKE har hatt allverdens med peiling. så i ettertid at den bilen har vært prøvd solgt her på bimmers forumet.

Det var ihvertfall ingen tegn på intelligens mtp hvordan denne bilen har vært satt sammen på. Men grunnen til at jeg kjøpte bilen var rett og slett fordi de fleste "riktige" delene satt der.

har nå brukt 2mnd på å bygge sammen bilen å få alt på stell. så slenger ut litt bilder av prosjektet etterhvert som ting blir gjort :)

spec liste:

alu innsug (ppf)

enem z45turbokam

nuke justerbart kamdrev

billet vippearmer

max porta topp

ppf grenerør

precision turbo

m50 stempler

m50 råder

nye råde lager

nye bærelager

arp i topp og bunn

stødgørdel fra ppf

oljekjøler

oppgradert oljepumpe

pianotråd i blokka

aeromotive "style" lineær btr

nuke performance fuelrail

2x bosch 044 pumper

40ltr fuelcell

an koblinger hele veien + stålspunnede slanger

2.5l fuelcatchtank

msd 6a tenning med 1enkel coil

haltec e6k datasprut

sachs 618 trykkplate

sachs 4pk sinterclutch

3.5" rustfri eksos hele veien

alu radiator (fra ie)

stor fmic

3" rørgater

525 tds girkasse

4 bars mappsensor

brebandslamda

++++

oppdaterer fortløpende :)

bilen skal re-mappes hos christer på pbc 17 april. blir spennende å se hva effekta blir. hva tror folket? :)

lite stemningsbilde ;)

nacugpjy1lt9u89xkbla.jpg

Skrevet

slenger ut litt bilder etterhvert :)

syns det blei passe med 9.5x17 og 25mm skrudde H&R spacere foran ;) samma bak også.

trt77bl9eib68fh4o818.jpg

neste prosjekt innvendig er bur, brannvegg baki og alu dørkeplater i gulv sjåfør/passasjerside.

tmtjcfy6qw6km2qyds0v.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

bremsinga blei ikke helt etter planen. men fant ihvertfall ut at jeg har en skuddsikker motor som tåler det meste :) bremset opp til 7250rpm. hentet ut beskjedne 380hk og 450nm i motor grunnet høyt baktrykk i turbo. så nå er neste prosjekt å få bytta ut til fordel for en mer effektiv. forslag til hva som kan passe denne? satser på rundt 500tallet i motor neste gang vi skal i dyno å da ska vi opp i 8000! :) satser på en finere kurve neste gang.

Skrevet

spesielt det med denna turbon her. står precision på eksoshuset men på kompressordelen står det "T70" å det er noe av kinakvalitet. hentet effekta med 1.57kg ladd. men når man har en bitteliten eksosdel som ska klare å mate den kompressordelen der så byr det på problemer som baktrykk og høy eksostemp. så skal ha ny turbo nå. men aner ikke hva ennå. hvis noen har forslag til turbovalg så hadde det vært fint :) skal ha en som er med "hele" veien. prøve å få så langt register som mulig.

Skrevet

Precision 6265 passer perfekt til min, den burde du prøve...No er vel den utgått, den nye heiter vel 6266 trur eg...

Skrevet

Jeg ble i værtfall meeeget fornøyd med min 6266 ;)

Vet ikke om du har sett kurvene mine, men har jo litt ulike

motoroppsett også da så blir nok ikke helt likt men :)

På facebook under volden racing finner du kurvene mine :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...