The StigMeister Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Skrevet Mai 8, 2012 Det var vel å løsne casterstaget som ble foreslått. Det du har merket i rødt.Har du virkelig prøvd å ratte helt over til den andre siden? Løsnes bare endeledd selv, det gikk som nevnt helt fint. (Løsnet selvsagt stabstag lenkearm og kalipper også..) Ja vi forsøkte å ratte om.. Kan du vise på bildet hva de forskjellige armene/stagene heter? Er helt blank, så skjønner ikke mye av hva dere sier
bjalle Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Trengs ikke å løsne så mange stag,har byttet på fler e39,og har kun løsnet stab staget som sitter i fjærbeinet,er bare å presse ned med beinet så får du hele demperen ut under skjermkant,har aldri vært noe problem.
DannyRS Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Stigmeister, jeg har lånt litt fra GS sin nettbutikk: nr 4 --> casterstag nr 11 --> bærearm nr 6 --> støttestag / stabstag lenkearm / kyllingbein nr 5/6 --> indre+ytre endeledd skrudd sammen Trengs ikke å løsne så mange stag,har byttet på fler e39,og har kun løsnet stab staget som sitter i fjærbeinet,er bare å presse ned med beinet så får du hele demperen ut under skjermkant,har aldri vært noe problem. Blir det ikke sånn passe bra strekk i bremseslangen da? Eller tar du av kalipper?
bjalle Skrevet Mai 8, 2012 Skrevet Mai 8, 2012 Caliper må av ja,heng den opp med en tråd så ikke slangen strekkes,jeg løsnet også på plastdekselet under så ikke stagene buttet imot når du presser ned fjærbeinet,bare å ta i litt,stagene tåler det fint.
The StigMeister Skrevet Mai 9, 2012 Forfatter Skrevet Mai 9, 2012 løsnet casterstaget?har nettopp byttet til coilovers på min e39. løsnet da casterstag for å få skubbet alt lengre ned Jeg og min far klarte ikke å få løsnet casterstaget da det satt bom fast! Er det noe spesielt med hvordan dette staget er festet? Må man ha noe annet verktøy?
The StigMeister Skrevet Mai 9, 2012 Forfatter Skrevet Mai 9, 2012 DannyRS: Takk for bildene, nå vet jeg mye mer
OLEZZ Skrevet Mai 9, 2012 Skrevet Mai 9, 2012 Trenger ikke å ta av noe som helst av de stagene forutenom lenkearmen. Nr 6 på bildet Du må bare presse hardt nok ned til å få fjær/demper på utsiden.
The StigMeister Skrevet Mai 11, 2012 Forfatter Skrevet Mai 11, 2012 Trenger ikke å ta av noe som helst av de stagene forutenom lenkearmen. Nr 6 på bildetDu må bare presse hardt nok ned til å få fjær/demper på utsiden. Skjønner ikke helt det der.. var umulig å få det ned! Skal prøve på nytt til helga!
OLEZZ Skrevet Mai 11, 2012 Skrevet Mai 11, 2012 Bruk et rør eller lignende til å presse ned. Det virker litt brutalt, men det går greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå