SST Skrevet April 13, 2012 Skrevet April 13, 2012 Innkjöpte i går ny olje til girkassen på min 330d. Tenkte at dette bör väre en jobb man kan gjöre selv. Har byttet på et par biler tidligere, men ikke alltid dette med tapping/påfylling er likt. Noen som vet hvordan det er på denne bilen med 6 trinns manuell? Er det tappeskrue, og kan man få fylt på igjen ny olje uten å måtte pumpe den inn? Tusen takk for tips!
Kennethe34 Skrevet April 13, 2012 Skrevet April 13, 2012 Det er tappeskrue under kassa, og påfyllingsskrue på siden Kan være noe trangt å få inn den nye oljen uten å brukte en oljesuge/fylle pumpe, men mulig det går. Har du forresten husket på at denne skal ha MTF LT 2 eller 3 olje?
SST Skrevet April 23, 2012 Forfatter Skrevet April 23, 2012 Spørs om jeg må finne meg en slags pumpe. Har sett sånne enkle pumper som man bare skrur rett på én-liters oljekanner. Når det gjelder oljetype så fikk Mekonomen opp at jeg skulle ha 75w-90 API GL-4 (Castrol). Er dette galt?
Kennethe34 Skrevet April 23, 2012 Skrevet April 23, 2012 Spørs om jeg må finne meg en slags pumpe. Har sett sånne enkle pumper som man bare skrur rett på én-liters oljekanner.Når det gjelder oljetype så fikk Mekonomen opp at jeg skulle ha 75w-90 API GL-4 (Castrol). Er dette galt? Det skal ikke være GL4 på Bmw sine kasser! MTF LT(LifeTime) 2 eller MTF LT 3 er det du skal ha på din bil. Du får kjøpt denne oljen hos Bmw forhandler
SST Skrevet April 23, 2012 Forfatter Skrevet April 23, 2012 Da var det godt jeg ikke har byttet oljen enda Men da er det absolutt kritikkverdig at Mekonomen solgte meg denne oljen, da det var den som lå inne i dems system til min bil. Hva ville konsekvensene av å bruke denne oljen vært? Hjertelig takk for oppklaringen
Kennethe34 Skrevet April 23, 2012 Skrevet April 23, 2012 Da var det godt jeg ikke har byttet oljen enda Men da er det absolutt kritikkverdig at Mekonomen solgte meg denne oljen, da det var den som lå inne i dems system til min bil. Hva ville konsekvensene av å bruke denne oljen vært? Hjertelig takk for oppklaringen Jeg hadde en E34 touring som tidligere eier hadde fylt GL4 på (E34 skal ha ATF på manuellkassene), her resulterte det i skamhavarerte synkroniseringsringer. Blir jo selvfølgelig ikke helt sammenlignbart da det er snakk om forskjellige biler og forskjellige kasser, men jeg mener at din kasse ville tatt skade av GL4 oljen over tid. Da tenker jeg på spesiellt på synkroniseringsringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå