bricks Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 Kanskje en ide å se det i sammenheng med hvor lenge man skal ha bilen, ny bil som selges etter 3-4 år når det ennå er garanti igjen, da hadde jeg fulgt service intervallene
Hauso Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 jeg ville aldri kjørt en bil 35000 km på samme olje. I løpet av 35000 km bytter jeg olje 7 ganger på e30en min. Og hadde jeg hatt en ny bil, ville jeg hvertfall vært nøye med olje/filterskift. Ville nok gjort som sagt før her, og byttet olje hvertfall en gang mellom Bmw's intervaller. Tatt vare på kvitteringer og notert når olje/filter ble byttet. Jeg tør påstå at du - ved å kjøre 35000 km på et skift, vil kunne se slitasje på kamaskler og diverse. Selv om bilen er ny, og olja er ny og super, så kan det umulig være bra for motoren. Motoren blir nok ikke ødelagt men levetiden vil nok reduseres.
Mr. E36 Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 jeg tror bmw orginalt bruker castrol olje skal ikke si det helt sikkert. det varierer fra verksted til verksted hva de bruker så det er jo bare å spørre. det viktigste er vell at det er riktig type og viskositet på oljen og at det blir gjort i forhold til kravene personlig skifter jeg olje og filter hver 7000 vurderer å gå ned til hver 5000 jeg foretrekker og bruke jeg agip eller royal purple. dere som snakket om gørr i oljen ved vinterstid var dette en litt gul brun majones aktig gugge? så kommer det av korte turer som til og fra butikken og lignende, dette opstår pga kondens i motoren som omdannes til vann for de motoren ikke blir skjikkelig varm dette er ganske vanlig. kjører man seg en god tur vil dette forsvinne det vil også skje hvis toppakningen er gåen der kjølevann renner inn i oljekanalene
FredrikE24 Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 Bytter også hver 5000km både olje og filter, tar dog ikke vare på kvittering eller noe slikt, ser ikke på det som noe viktig. Firmabilen min gikk 33 000 km fra den var splitter ny til service som ble tatt da, den har grense på 25 000km, men det ble ikke fulgt opp. Det ble tatt en real sjekk av motoren og da også knastene på kamaksel. Var ikke antydning til slitt da hvertfall.
Mr. E36 Skrevet April 15, 2012 Skrevet April 15, 2012 jeg stempler service hefte hver gang starter på bok nr 2 etter neste service. service historikk er veldig lurt å kunne vise foreksempel ved salg det viser at bilen er godt holdt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå