Luretriks Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 Heisann. Kjøpte en brukt E45 2005 modell i februar som jeg koser meg med for øyeblikket. Nylig kjøpte jeg noen brukte originale BMW felger 17" med 225/45 dekk på (disse satt på en E46 2000 modell). Når jeg la om på bilen i dag, oppdaget jeg til min store "forskrekkelse" av bakhjulene har veldig lett for å slå opp i ytre kant på hjulbuen, spesiellt om jeg svinger krapt eller trennger en kul/dump på veien. Jeg legger også merke til at det er mye bedre klaring i hjulbuen på framdekk kontra bakdekk. Det jeg lurer på da om det er en veldig stor operasjon å hevet "rumpa" på bilen litt så det blir noe bedre klaring, eller kansje gjøre den noe stivere? Etter det jeg vet skal ikke bilen være senket eller lignende fra tidligere eiere. Har lagt ved bilde så det blir lettere å se. Takker på forhånd for tips og triks
Lars89 Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 Det enkleste du kan gjøre er å bytte øvre fjørgummi bak (nr 18). Delenr 33 53 1 094 754. Den er 10mm tykkere enn org. Koster et par hundre på BMW. Sjekk også ette knekte fjører da dette er veldig vanlig. Høres også ut som om dempere er klare for utskifting. Nye gassdempere vil nok stive opp bilen litt
Luretriks Skrevet April 14, 2012 Forfatter Skrevet April 14, 2012 Takker for tilbakemelding. Ser ut til at det blir nok en tur opp på gsbildeler hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå