Gå til innhold

Fusking på 635 CSi 1986


originalpolizei
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har tips om hva det kan være?

Det startet med et "nøkk" under kjøring, men ikke ofte. Så begynte turtelleren å hoppe og vise ujevnt og feil. Den oppfører seg nå som en jojo - det samme gjelder temp.måler og forbruksmåler - hopper og spretter, for så å bli ok i noen sekunder.

Nå arter det seg slik at bilen dør helt ut under kjøring for så plutselig gå normalt igjen. Det blir hyppigere virker det som, og å legge ut på en tur er risikabelt - sist stoppet bilen flere ganger, men startet heldigvis igjen.

Er det noen sammenheng med jojo-oppførsel på instrumentene eller er det bare tilfeldig?

Jeg mister enten tenning eller bensin, men vanskelig å sjekke når det er så periodisk og jeg samtidig kjører. Jeg tenker bensinpumpe, trykkregulator, styringsenhet, coil, etc...............

Finnes det noen som har vært bort i det samme, eller kan si noe fornuftig om dette, blir jeg svært glad. Bare spør hvis jeg uttrykker meg uklart.

På forhånd, veldig tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borti samme på min. Under pådrag ved fra 1200rpm og oppover, på tyngre gir nykket det ganske mye helt til turtallet økte og vibrasjonene fra motoren opphørte, da opphørte også nykkingen. Fra tid til annen stoppet motoren helt kort og brutalt "natta". Da trillet man inn på siden, åpnet panseret og klødde seg litt i hode. Fant jo ikke noe åpenbar feil, men etter noen minutter fyra man opp uten at man skulle tro noe hadde skjedd 2 minutter før..

Tok med meg bilen opp til hytta noe som gikk helt fint, helt til jeg skulle reise. Bilen startet ikke overhodet.

Konstaterte nada spenning på coilen og tok en litt lurifax løsning, ledning fra + pol på batteri til + tilslutning på coil, startet så opp.

http://www.youtube.com/watch?v=eB5ff-EL ... AAAAAAACAA

Feilen lå her.

Da ble jeg kvitt luggingen.

Senere en søndag, skulle fylle bensin og alt var fint, hadde tilbakelagt en langtur den helga og skulle tanke opp før bilen returnerte til sin garasje. Da jeg hadde tanket opp ville den overhode ikke starte.

Feilen lå i denne tenningsmotstanden:

40033_10150239854440341_801705340_14277624_1630361_n.jpg

Turtelleren levde sitt egne lille liv i denne perioden, tankmåler er 2 ledninger direkte fra tankmåler såvidt jeg veit, samme med tempmåler. Forbruk har jeg ikke.

Jeg holder en knapp på at det er dårlig kontakt på noen ledninger som er ditt tilfelle til tenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker for min del på symptonene dine at motoren kan ha dårlig jording ? Var en tanke som slp meg hvertfall , så det kan du eventuelt sjekke også ;)

Ingen dum idé!

Jeg får ta en startkabel fra minuspol til motor for å sjekke. Med tanke på hoppende instrumenter så kan det god være en jordingsfeil, ja

Jeg har vært borti dette før, men da var symptomene at starteren virket bare når den fikk nok jording. Når den først hadde startet, gikk den.

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Jeg valgte å prøve tipset fra Haakjin først, det enkleste først. Altså sette en startkabel fra minuspolen og over på motoren. Ut å prøve - og bilen fungerer så fint som den aldri før har gjort. Jeg kjører opp til en kompis i gledesrus og vi åpner panseret for å sjekke den originale jordinga - der var den ja, på det ene motorfestet, så fulgte jeg den brune ledningen som gikk opp til minuspolen. DA oppdager jeg at jeg har glemt å skru til batteriklemma, SNAKK OM KLOVN :oops::oops:

Tenk bare om jeg hadde begynt å bytte ut komponeneter over en lav sko. Jeg føler at jeg skylder noen noe her nå :mrgreen:

Uansett tusen takk til de som kom med konstruktive svar og jeg er helt sikker på at Haakjin blir lønnet i himmmelen. Alternativt kan jeg spandere en øl om våre veier en dag skulle krysses.

TAKK FOR HJELPA TIL DERE BEGGE! Nå skal det jammen meg vaskes og kjøres.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe , bare hyggelig og bra du fant feilen , ofte det er lett å glemme slike feil ;) hadde det bare vært en slik tullefeil med min 535 også. Feilsøkt i flere uker nå , jeg har bytta det som går ann å bytte, ingenting hjelper ;) sikkert bare en slik filleting som det var til deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat slike feil er det som er forholdsvis vanskelig å finne, man forventer jo at det skal fungere. Jeg har hvertfall blitt veldig nøye på slike ting, ting går gjerne litt fort fordi ting skal testes i full fart, også fungerer alt helt fint, så glemmer man å teite til. Kan fungere en stund før ting begynner å skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...