Bmw.528IA.2000 Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Hei. Lurer på om noen har et godt tips når det gjelder å få av viften på radiatoren. Mutteren sitter så j..... Er redd for at jeg skal knekke de 10 mm.. På forhånd takk:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariuse34 Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Du vet den er links, altså gjenget motsatt vei? Så du kan få den av med den store bolten, du trenger ikke løsne de små rundt? Du trenger en stor tynn skiftenøkkel, en gummihammer og en som gidder å holde på viftereimen om den er for hard. Så banker du på skiftenøkkelen links og den skal løsne. Litt hasle. Pass på termostathuset bak så det ikke knekker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyIda Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 32 mm nøkkel som du setter på bolten. Så tar du et brekkjern eller lignende og låser av hjulene slik at det blir spenn i de. Og gir nøkkelen et ordentlig kakk. Da vil den løsne. HUSK AT DET ER LINKS! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariuse34 Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 brekkjern kan funke, men det holder ofte at en ligger under og strammer viftereima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyIda Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Jeg var alene sist jeg gjorde dette. Sto på landeveien med bil som holdt på å gå varm da ene reima løsna pga dårlig strammehjul. Hadde heldigvis 32mm liggende i bilen av en eller annen grunn og brukte da denne løsningen. Fungerte fint når man var alene. Men er muligens bedre å gjøre det på din måte Marius for å være helt sikker på å ikke ødelegge noe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bmw.528IA.2000 Posted April 15, 2012 Author Share Posted April 15, 2012 Fikk det til:) Takker for svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
killarinc Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 ///natsirk her på forumet så jeg hadde et fint verktøy for dette. Hør med han om hvor han har fått tak i det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts