thomaleo Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 hei bilen min har blitt farlig tregstartet.... kinner i 5 sekunder med full gass så starter den. skifta bensinpumpa pga den gamle lekte, merka det at den ringen som holder pumpa nedi tanken er nokså løs, nesten så man kan snu pumpa rundt. før jeg bytta pumpa så starta den bare med å vri så vidt på nøkkelen. irriterer meg litt!! kan det være pakninga rundt pumpa som forårsaker falskluft? er ikke lekasje noen steder som vises! er en e36 316i M40 noen innspill hva som kan være feilen?
thomaleo Skrevet April 18, 2012 Forfatter Skrevet April 18, 2012 opp! er pinlig å ha tregstartet bil!!
LK Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 Hvis det er lokket du mener har vel ikke det noe å si siden den bare holde armaturet på plass. Men du bør nok sjekke at ikke det er noen slanger som drar inn luft. Hvis ikke slangene er tette vil bensinen renne tilbake igjen og du må kinne fram bensin før den starter. Har du byttet filteret som sitter under torpedoveggen?
thomaleo Skrevet April 18, 2012 Forfatter Skrevet April 18, 2012 skiftet det filteret på siste service ja, satt det riktig vei om du lurte er bare så rart at det plutselig skjedde etter at jeg bytta bensinpumpa!
LK Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 Ville nok gått over slangeklemmer nedi der,hørets ut som noe ikke er tett.
thomaleo Skrevet April 18, 2012 Forfatter Skrevet April 18, 2012 var ei rift i slangen helt på enden men ikke så det vistes på utsida, fant tak i ny slangeklemme når jeg skifta pumpa
thomaleo Skrevet April 18, 2012 Forfatter Skrevet April 18, 2012 fikk høre av noen på jobb at det kan være sikkerhetsventil nede på pumpa? kan denne være defekt?
Aroid Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 Hvorfor bytta du pumpa? kjør bensin pumpe manuelt før du prøver å start at den får bygg opp trykk før start. Blir det bedre da så er det noe feil med bensin systemet. Vist ikke så sjekk kammer,reg.reim og ventil løfter'an
Aroid Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 fikk høre av noen på jobb at det kan være sikkerhetsventil nede på pumpa? kan denne være defekt? Er ikke noe sikkerthetsventil. Kun trykk reguleringsventilen som skal var 2,5bar som står på reil'n
thomaleo Skrevet April 18, 2012 Forfatter Skrevet April 18, 2012 bytta pumpa fordi den lekte bensin rundt der koblingene er inn på pumpa der rant det bensin, fikk tak i ei brukt ei å nå er den treigstarta som F sku vært skifta regreim snart, så kan ha med det å gjøre? er bare så rart den ble tregstarta med en gang jeg skifta pumpa.
Aroid Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 den pumpa du har fått tak i er kansje indre lekkasje. Vist den har det så render bensin tilbake for vær gang du stopper bilen.
thomaleo Skrevet April 18, 2012 Forfatter Skrevet April 18, 2012 noe jeg kan gjøre med det uten å skifte pumpe``???
Aroid Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 vist det er indre lekkasje i pumpa så kan du sett en rettningsventil på bensin slangen. Men først må du laske over på bensin pumpe rele din. Bensin pumpe står å går i 5-8sek før du starter. vist bilen starter med en gang så er det pumpa din som har indre lekkasje.
thomaleo Skrevet April 19, 2012 Forfatter Skrevet April 19, 2012 gjorde som du sa det med 5-8 sekunder men ble ikke store forskjellen. det lukter litt bensin i motorrommet kan det ha noe med det å gjøre? ser ingen visuelle lekasjer.
Aroid Skrevet April 19, 2012 Skrevet April 19, 2012 sjekk gnist,register reim og om kamaksel er ut slitt. Normalt på M40 motor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå