MattiX Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 Hei! Har et problem med starteren på bilen. av og til når jeg starter bilen etter å feks vært på butikken, så kinner bare bilen på første forsøk, men starter igjen rett etterpå. hva kan være gale? kan det være innslaget på starteren som begynner og ta kvelden? føler og at bilen trekker inn falsk luft, for når jeg kjører hører jeg en slags plystrelyd uavhengig av turtall. jeg byttet slangen fra luftfilteret til innsug, da denne var sprekk i, men uten hell..! Har kjøpt startgass men vet ikke om jeg tør og kjøre på med startgass rundt innsug for vet ikke hva jeg ikke bør spraye på og hva jeg kan spraye på. Takk på forhånd:) Bil: e36 320i m52b20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet April 17, 2012 Share Skrevet April 17, 2012 Ganske sikker på at innslaget er dårlig ja. Brukt starter på forumet koster ikke all verden. Har en til salgs om du vil. 500.- +frakt. Alternativet er å plukke sunt å gjøre rent. Hvis plystrelyden kommer av lekkasje i innsuget vil jeg anta at lyden også følger turtallet. ? Hvis du skal spraye med startgass så bare spray direkte på alle slanger og koblinger mens bilen går. Unngå å spraye direkte i innsuget for rusing av motor pga startgass er ikke bra. Du skal visstnok få en liten turtallsøkning hvis du sprayer på lekkasjen.(har aldri opplevd det selv) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MattiX Skrevet April 18, 2012 Forfatter Share Skrevet April 18, 2012 Takk for svar. var det jeg og trodde, så får vel snart investere i en ny starter, men økonomien nå til dags er ikke så stor:P. ja, lyden følger turtallet, det stemmer. Har du en anelse om hvor starteren sitter, stemmer det at den sitter rett under innsug? og hvordan er det å komme til for og demontere denne eventuelt? Ganske sikker på at innslaget er dårlig ja.Brukt starter på forumet koster ikke all verden. Har en til salgs om du vil. 500.- +frakt. Alternativet er å plukke sunt å gjøre rent. Hvis plystrelyden kommer av lekkasje i innsuget vil jeg anta at lyden også følger turtallet. ? Hvis du skal spraye med startgass så bare spray direkte på alle slanger og koblinger mens bilen går. Unngå å spraye direkte i innsuget for rusing av motor pga startgass er ikke bra. Du skal visstnok få en liten turtallsøkning hvis du sprayer på lekkasjen.(har aldri opplevd det selv) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet April 18, 2012 Share Skrevet April 18, 2012 Sitter rett under innsuget ja. Det er veldig trangt å komme til i tillegg vanskelig å se så mye. Med godt lys og forventning om at det tar litt tid å skru ut 2 skruer så er det en enkel jobb. Du må ha mulighet for å jobbe under bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå