Shoelock Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 jeg har funnet en 2,8 motor som passer til min bil, men er det mulig å få bilen eu-ok etter dette? er det noen som har erfaring med dette og vet hvor mye deler exstra som må byttes ut? slik som bremser, driverk ol.
Mikael-B Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 Søk på forumet, ligger hundrevis av slike tråder fra før. For å svare kjapt. Motor er helt lik utvendig, umulig å se forskjell, dermed ingen som vil legge merke til det på eu-kontroll. Kan bruke 520 girkasse, clutch, mellomaksel, diff osv. osv. Skal du ha det godkjent i vognkort på en sedan trenger du kun ventilerte bremser fra 528 bak.
Shoelock Skrevet April 18, 2012 Forfatter Skrevet April 18, 2012 okai, motorbetegnelsen er på et sted som ikke er synli da? og viss jeg skal bytte bremserskiver, trenger jeg antaglig kaliptere og da? viss de ventilerete skivene er breiere?
Mikael-B Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 Det er på venstre side av motor, på blokka helt ned mot bunnpanne. Må av med innsug osv. for å se det lett. Ja, du trenger selvsagt kalippere og. Klaver og.
korny Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 du må ha motor til e39 da dette motornettet er veldig ulikt e36\46. så ungå den fellen....
D.Toft Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 kan kjøre 2.8 motor på 2.0 elnett og hjerne. bruk 2.8lmm.
Shoelock Skrevet April 19, 2012 Forfatter Skrevet April 19, 2012 så jeg kan bare bruke hjernen jeg har i bilen fra før? må ikkje motoren ha sin opprinlege hjerne?
D.Toft Skrevet April 19, 2012 Skrevet April 19, 2012 det går helt fint å bruke 2liter hjerne. er igrunn samma motor begge 2, bare med forskjellig borring, slaglengde, dyser og luft mengdemåler.
tordah Skrevet April 19, 2012 Skrevet April 19, 2012 Jeg har gjort dette, ganske greit å bygge om du kan bruke ledningsnettet som står i bilen nå. sleng over en PM hvis du har noen spørsmål
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå