Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

så var jeg i garasjen i dag da :) satt på 318is mellomakselen og fyra bilen opp så tok pappa og satte den i gir 1,2,3 så på 4 gir så kjente han at den begynte og slå og den stoppa :shock: så var det under bilen igjen og se på mellomakselen den var like hel og fin så da får jeg bare ta opp motoren igjen og se på girkassa får bare håpe det ikke er noe med girkassa da :)

Skrevet
Hardy kopling og gir overføringa ??

Hardy koblinga er fra en 318is den og måtte kutte den litt for at det skulle passe og girstaget går i mellomakselen så jeg må få kutta bort den plata jeg lagde og lage den høyere :)

Skrevet
Hardy kopling og gir overføringa ??

Hardy koblinga er fra en 318is den og måtte kutte den litt for at det skulle passe og girstaget går i mellomakselen så jeg må få kutta bort den plata jeg lagde og lage den høyere :)

Fått det i orden nå ?

Skrevet

nei.er de forskjelig størlse på hardykoblingene.mellomaksel og bur nå så er den ferdig.mitt første bilbygg,blir morro å prøve den,men har mye å lære,når ein ser på bmw din.er utrolig flott bil :roll:

Skrevet
Noen som vet åssen jeg kobler opp vanntemperaturen? kjøpte den fra biltema.

Du må vel ha ett mellomstykke som skal sitte imellom radiatorslangene, dvs. at du kapper radiatorslangen og setter den imellom som denne:

insetadaptor.jpg

Også skal sensor skrus nedi den. Så er det vel minus og pluss på måleren.

Mulig det er andre måter det gjøres på BMW, men det er alltid slik vi har gjort det med Nissan'ene her..

Skrevet

Du må vel ha ett mellomstykke som skal sitte imellom radiatorslangene, dvs. at du kapper radiatorslangen og setter den imellom som denne:

[ Bilde ]

Mulig det er andre måter det gjøres på BMW, men det er alltid slik vi har gjort det med Nissan'ene her..

Sånn her har jeg gjort det :)

ime2jb0tep06tpy65d05.jpg

men vet ikke helt hvor jeg skal koble på pluss ledningen? skal jeg lage noe fra batteriet ?

Skrevet

[ Bilde ]

Sånn her har jeg gjort det :)

[ Bilde ]

men vet ikke helt hvor jeg skal koble på pluss ledningen? skal jeg lage noe fra batteriet ?

Ja, og minus i karroseriet.. Signal ledningen skal til sensoren :)

Skrevet

Du skal ha pluss i trinn 2 :) Det kan du måle deg fram med ett voltmeter. Så lodder man seg inn på ledningen og setter på kabelsko/kontakt eller klemmer på ett T stykke fra biltema.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...