Gå til innhold

e36 coupe LS turbo drift

Terminatorbmw
 Share

Anbefalte innlegg

Du som skal kjøre drifting, må kanskje investere i justerbar chambertopplagere ;-)

På disse settene må du bruke de gamletopplagerene, og det kan være en billig ting å kjøpe nye samtidig, om de gamle kanksje begynner å bli slitt... kjipt å ikke få kjørt pga demperen slår gjennom lageret :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mandagen så skal jeg ned til gs og hente noen skruer til svinghjulet også går turen oppover til bestemor og skru litt også vrake 525`en så får jeg inn 2000kr så ned til gs igjen og kjøpe K-Sport camberjusterings topplager og GS-performance Stødemperlager bak :)

oe9xk8w4rl8kgrt3g1c2.jpg

0urdv8b3a063ufz0qvsp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips om du skal begynne å kjøre drifting:

Sponsorer - Ikke skaff deg sponsorer før bilen din er ferdig.

Ihvertfall ikke ta imot penger med mindre sponsoren din sier at disse pengene skal brukes til å bygge bil.

Kjedelig den dagen du står der og har fått deler/penger, og du ikke har råd til å kjøre den sesongen/året/årene.

Bruk heller sponsorene når du har fått kjørt litt (til dekk, bensin, transport, deler som ryker etc.)

Deler - Ikke kjøp deler du ikke har bruk for, feks girkuleemblem, AC Schnitzer grillemblem.

Spar heller pengene til coilovers ( :wink: ), dekk og diffsperre (evt. sveising).

Ikke glem at du også må ha kjøreutstyr, dette er dyrt..

Vent med kjøreutstyr som har datomerking til du er ferdig med ALT det andre.

Kjøp stoler og belter når du er ferdig med bilen og du vet den går.

Igjen, kjipt å stå med en bil som ikke starter/andre problemer og ingen pågangsmot.

Da er det fort gjort at kanskje bilen står noen mnd, tilogmed år, og dine FIA dato stemplede ting står bare å støver/taper seg i verdi.

IKKE lakker bilen, bruk heller pengene på noe mer viktig. :) Dette kan du heller gjøre når du bulker, evt. utenfor sesongen. :)

Prøv heller å si til deg selv hver gang du vil kjøpe noe, "Trenger jeg egentlig det her?"

Utenfor sesongen - Virker bilen din, IKKE gjør noe med den. Kjøp heller dekk, spar heller penger til neste sesong. [-X

Dekk - Mange kjører med brukte dekk de første løpene, jeg anbefaler ikke dette. Følelsen av å mestre bilen sin veldig godt i ett heat, og ikke kjenne igjen bilen ett annet heat er rimelig kjipt.

Hvis du absolutt skal kjøre med brukte dekk, gjør det på treninger utenfor løp. Men jeg anbefaler nye/billige dekk. Så lærer du å mestre bilen relativt fort..

Dette er bare mine tips, og alt er selvopplevd.. Ingen fasit. Håper du får bruk for det :)

Drifting er DYRT. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...