Kattlikzm Skrevet April 19, 2012 Skrevet April 19, 2012 Hei Kjøpte ny bruktbil for ikke mer enn 2 uker siden. Har lagt merke til at bilen lager merkelige lyder når den går over 3 tusen omdreininger. Det skjer imens bilen kjører, og når den står stille (kun ved over 3000). Er dette farlig ? Det er ikke en slik lyd! Ps: når bilen står stille høres det ut som en dieselmotor O.o (er bensinbil) <-- vet ikke om det har noe å si
SweetBMW Skrevet April 19, 2012 Skrevet April 19, 2012 Tja, kanskje du mangler en sylinder (dvs at den ikke går på alle) evnt kan du ha rådebank, eller kraftig ventiltikk. vi må nesten ha en video av din bil spesifikt.
Kattlikzm Skrevet April 19, 2012 Forfatter Skrevet April 19, 2012 Tja, kanskje du mangler en sylinder (dvs at den ikke går på alle)evnt kan du ha rådebank, eller kraftig ventiltikk. vi må nesten ha en video av din bil spesifikt. Får gjøre det imorgen om jeg rekker det. Tipper neppe den mangler en sylinder, den har jo kun rullet 100 tusen. Girkassen og alt er i god stand. Kan det være at beltet eller no er slitt? orker ikke å betale ekstremt mye for å reparere bilen :/
SweetBMW Skrevet April 19, 2012 Skrevet April 19, 2012 beltet er slitt? go derfor skal du få en dieselignende lyd? nei det kan være det jeg nevnte over, evt gående reimstrammere også hvis de har dårlige lager kan lage klakke lyder. hvis reima (er regkjede på disse motorne btw) så vil den hyla, mens en regreim som hopper over eller noe il føre til motorras.
a4driver Skrevet April 20, 2012 Skrevet April 20, 2012 Jeg hadde også en tidvis diesel lignende lyd på min 02 316ti. Der var det en fjær inne på eksenterakselen som var knekt slik at innsugskammen ikke fungerte slik den skulle. Ikke akkurat billig... Men det kan også kun være slitt kjedestrammer som koster noen hundrelapper kontra 2 dager på verksted... Umulig å tippe uten å høre lyden...
Kattlikzm Skrevet April 22, 2012 Forfatter Skrevet April 22, 2012 beltet er slitt? go derfor skal du få en dieselignende lyd? nei det kan være det jeg nevnte over, evt gående reimstrammere også hvis de har dårlige lager kan lage klakke lyder.hvis reima (er regkjede på disse motorne btw) så vil den hyla, mens en regreim som hopper over eller noe il føre til motorras. Hmm. men dersom en sylinder er ødelagt, ville ikke det ha en STOR og dramatisk effekt på måten bilen kjører? eller vil man knapt merke det? Før jeg kjøpte bilen, prøvekjørte jeg en rekke andre BMW 316i'er. De føltes akkurat slik som denne, føler at den jeg har nå er faktisk bedre enn de andre jeg har kjørt. Det er kun en liten lyd som irriterer øret når man går over 3k omdreininger.
SweetBMW Skrevet April 23, 2012 Skrevet April 23, 2012 Ok nei jeg tenkte hvis du snakket om en diesel lyd så kan det være at den går på 3 sylindre. det kanvære at en tennplugg er litt gåen eller en coil, men den kan komme seg igjen når du da gir litt gass og coilen får mer spenning slik at den fungerer igjen likevel., Ganske vanlig med elektroniske coiler egentlig. Bare forteller folk info.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå