jensen09 Skrevet April 20, 2012 Share Skrevet April 20, 2012 Hei! Nå er russefeiringa igang, vi er litt treige men ferdig med vår kjære transitt! Det vi trenger nå er ett heftig anlegg. Budsjettet vårt er ikke til og skryte av (bruker alle pengene mine på bilene mine ) Dette er det jeg har funnet til nå http://www.lydbilde.no/ekstrem-basspakk ... rker-10864 Hvordan er dette settet? Vil den ene forsterkeren dra 8 12"???? Og hva mer trenger vi for at det skal bli bra? Nevn alt ) Så tenkte vi 3 slike kasser http://bsbildeler.no/?pno=167335 Er de bra nok og vil de funke med 3 elementer i hver sånn? Takk for alle svar! Kom gjerne med litt tips om hvordan dere ville gjort det Setter pris på alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet April 20, 2012 Share Skrevet April 20, 2012 Bruk pengene på en sjiklig forsterker og 2 elementer heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet April 20, 2012 Share Skrevet April 20, 2012 Hva er egentlig vits med 8 subber? Hvis du absolutt SKAL ha 8 subber hadde jeg solgt den forsterkeren der, og kjøpt meg 4 nye. Heller 1 forsterker og 2 elementer for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensen09 Skrevet April 20, 2012 Forfatter Share Skrevet April 20, 2012 Er dette noe du sier av erfaring? Eller noe du tror? Har du kjennskap til merket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet April 20, 2012 Share Skrevet April 20, 2012 Jeg har ikke testet, men VET at den ene forsterkeren der kan klare og drive 8x12'' til og spille bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet April 20, 2012 Share Skrevet April 20, 2012 Hadde jo vært gøy å se hvordan dette hadde spilt. Men en "Boss of jalla"-forsterker på 8stk 12".. Tror ikke det blir noe suksess over lengre tid eller ved tukting av anlegg i russe-tiden. Den kommer til å gå varm etter noen timer med full guffe og død, hvis den ikke begynner å klippe signalene og dreper elementene først. Kjøp heller en slik: http://www.dynabel.no/Shop/Product/dyna ... %22/DY9162 Og en slik: http://www.dynabel.no/Shop/Product/Glad ... 0c1/AS1230 Litt mere penger, mye bedre lyd. Og en forsterker som tåler litt juling uten å gå varm (slik som jalla-Bossen ville gjort) med 8x12". Dere vil også trenge signalkabler av grei kvalitet, 50-kvadrat strømledning og like tykk jording (sørg for GOD jording!), i tillegg til ei f.eks 250A automatsikring eller ANL-sikring (fås på Biltema i båt-seksjonen). Sikringen må sitte MAX 15cm fra batteriet. Dette for å unngå at strømledningen brenner opp og setter fyr på hele russe-bilen. Dette skjer med mange nok fra før, hvert år. Så tykke høyttalerkabler som mulig trengs selvsagt også, i tillegg til en tynn ledning til remote på forsterkeren (styrestrøm). Remote kan tjuv-kobles inn på baklys f.eks hvis dere ikke trekker denne fra spilleren sammen med signalkabel. Pass på å få alle signalkabler og høyttalerkabler så langt unna strøm-kabler som mulig, for å unngå dynamostøy (hyling i høyttalerene). En god spiller (pioneer eller alpine) med high-volt utganger er også nødvendig for god/kraftig lyd. Lykke til, kom gjerne med bilder av resultatet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikkemus666 Skrevet April 22, 2012 Share Skrevet April 22, 2012 Enig med thomascr her. Vet at BOSS ikke er noe særlig merke, men utifra specs, så vil jeg jo si at det er en grei forsterker. ved- f.eks 2ohm, 2000W på 1-kanal. Men å kjøre 8 stk subber er jo bare tull. og ihvertfall når de kjører på 150W rms hver. Så jeg personlig hadde aldri handlet en slik pakke. Ville mye heller gått til innkjøp av dette da: http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=7628&katid=40&id= Og som Custom sier. Pass på å få alle signalkabler og høyttalerkabler så langt unna strøm-kabler som mulig, for å unngå dynamostøy (hyling i høyttalerene).En god spiller (pioneer eller alpine) med high-volt utganger er også nødvendig for god/kraftig lyd. Finnes ikke noe værre enn dynamostøy. Og er ett herk og legge alt om for andre gang, så bruk god tid og legg det ordenltig når du først skal legge kablene. Snakker dessverre av god erfaring på det området. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet April 24, 2012 Share Skrevet April 24, 2012 Enig med thomascr her. Vet at BOSS ikke er noe særlig merke, men utifra specs, så vil jeg jo si at det er en grei forsterker. ved- f.eks 2ohm, 2000W på 1-kanal. Og det er akkurat her Boss viser lojaliteten sin, ved å lyve om antall watt. Lydkvaliteten er horribel, det vet alle som har prøvd dette merket. Men de kunne i det minste produsert kraftige forsterkere. Forsterkeren det er vist til her, har 3x40A sikringer. Ved et strømtrekk på 120A ved 14,4V ville altså denne levert 1728 watt, dette ved en effektivitet på 100% som ikke er mulig. Boss har nok en effektivitet på rundt 60%, hvis de er så heldige. Altså vil ikke denne klare å levere mer enn 1000 watt. 3400 watt rms meg et visst sted, sier bare jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 3x3=9? Og Boss er som sagt tidligere i tråden søppel dessverre. (Ja, av erfaring. Ikke hatt det selv, men har byttet ut flere Boss anlegg) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikkemus666 Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Enig med thomascr her. Vet at BOSS ikke er noe særlig merke, men utifra specs, så vil jeg jo si at det er en grei forsterker. ved- f.eks 2ohm, 2000W på 1-kanal. Og det er akkurat her Boss viser lojaliteten sin, ved å lyve om antall watt. Lydkvaliteten er horribel, det vet alle som har prøvd dette merket. Men de kunne i det minste produsert kraftige forsterkere. Forsterkeren det er vist til her, har 3x40A sikringer. Ved et strømtrekk på 120A ved 14,4V ville altså denne levert 1728 watt, dette ved en effektivitet på 100% som ikke er mulig. Boss har nok en effektivitet på rundt 60%, hvis de er så heldige. Altså vil ikke denne klare å levere mer enn 1000 watt. 3400 watt rms meg et visst sted, sier bare jeg HAHA. Du har ett poeng her gitt. Skulle og likt å se hvor de får de 3400W rms'ene ifra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå