Iv3rs3n Skrevet April 20, 2012 Skrevet April 20, 2012 Som emnet sier, har trøbbel med tenningen på min M20B23 Står montert MegaSquirt, som kun tar seg av bensinstyring (også større dyser) (inntil videre, electromotive coil-pakke, etc og annet snacks kommer på etterhvert) Motor har tidligere vært bygd opp å fungert fint i et 2 års periode med turbo, så fikk motoren ståltoppakning, ARP toppbolter, ny garreth turbo, turbokam fra KSR, ny turbomanifold, whastegate, justerbar kamdrev.. Starter og går på samma map.. Bilen ble så satt bort en 2 års tid, for å så ble tatt fram igjen nå.. Ny mapping skjer forhåpentlig vis over helga, men inntil videre så vet man ikke sikkert om dette løser problemet som jeg har. Her er en video av en testrunde, lite pådrag å lavt turbotrykk under donuts'ene.. Og dere hører når jeg mot slutten drar på mer og ladetrykket øker.. http://vimeo.com/40744780 Vet det er mange av M20 turbo-fanatikere der ute, EN av dere må kunne må kunne vært borti/kjenne igjen lyden jeg får.. Anders
Iv3rs3n Skrevet April 21, 2012 Forfatter Skrevet April 21, 2012 Ingen med pekepinn på hva det kan komme av?
Kristov Skrevet April 21, 2012 Skrevet April 21, 2012 Det er ikke overboostfunksjonen i MS som slår inn? Synes det høres ut som en sperre av et slag.
Jørgen-A Skrevet April 21, 2012 Skrevet April 21, 2012 Er det ikke lauch kontrolen som er konstant på da? Er en knapp på klutsh pedalen på denne.
Iv3rs3n Skrevet April 22, 2012 Forfatter Skrevet April 22, 2012 Jo, launch controlern har knapp bak clutchen ja Jørgen, men denne funksjonen har jo og "hovedbryter" på dashbordet, som gjør at launch controllen ikke er mulig selv om clutchen er inn.. Den overstyrer altså kretsen til knappen bak clutchen.. Forsikra meg om at den ikke var på.. Men kan se litt nærmere på saken når jeg kommer hjem fra offshore i morgen.. Hadde kun 1 kveld med bilen før jeg reiste ut, så var litt begrenset med hva jeg rakk å sjekke..
Iv3rs3n Skrevet April 26, 2012 Forfatter Skrevet April 26, 2012 Problemet var visstnok en vakumslange som lå i klem/brekk, fra turbo til datasprut Det forandret VIRKELIG bilens oppførsel Så nå er den oppe å går som normalt !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå